Postet av Javi 26.10.10 06:28:
12000 timer på 30 år blir 400 timer i året. Jeg mener jo selv at jeg bruker båten mye, men kommer ikke opp i 400 gangtimer på en sesong. Synes derfor ikke at 12000 timer er "mistenkelig lite".Disse panelene eller platene har jeg derimot ingen formening om.Redigert: Stavefeil....
Postet av Javi 26.10.10 06:28:
12000 timer på 30 år blir 400 timer i året. Jeg mener jo selv at jeg bruker båten mye, men kommer ikke opp i 400 gangtimer på en sesong. Synes derfor ikke at 12000 timer er "mistenkelig lite".
Disse panelene eller platene har jeg derimot ingen formening om.
Redigert: Stavefeil....
OooUups!!
Ja, her er det åpenbart noe feil.
Jeg noterte timeteller både i forkant & etterkant av ferien i år - kjørte timer i ferien ble 420. Så her oppgir nok timetelleren tallene med komma før siste siffer - altså at motoren gikk 42 timer i sommer. Vi gikk fra Oslo til Stavern, så over til Strømtangen på Østfoldsiden & hjem igjen. Båten har en 30 hesters Yanmar så det går ikke spes fort & antall kjørte timer kan nok stemme.
Med denne kommasettingen for timetelleren blir snittbruken på 40,28 timer over 30 år. Det er kanskje verken lite eller mye. Ikke fordi det har så mye å si, men oppgir timetellere desimalene etter komma i centiminutter eller sekunder?
Båten er opprindelig fra Trømsø & ble kjørt nedover en gang på 80-tallet. Det var derfor jeg tenkte at timetelleren kanskje var feil.