Ip.Content

Logo

Mercury Verado 150 hk? Hvorfor så dyr? Fart? Vekt?

• Logg inn for svare
46 svar på dette emnet

#41 nopain99 Ikke pålogget Postet 31.01.12 00:21

• Medlem
Her har iallefall Veradoen en fin ting, for det er en slags korrosjosbeskyttelse av ladede partikler som er lagt på inni motorer der kjølevannet går. Min 225hk Verado som er 5år er gullende ren inni ved termostatkanalen. Så det skal veldig mye til før den ruster innvendig.

Forøvrig mht bensinforbruk var det en test i sommer i et båtblad som hadde testet kjente merker i 250hk. Der var Verado ikke dårligere enn de andre, og til gjengjeld mye kvikkere i akselerasjon pga kompressoren.

#42 Verado Ikke pålogget Postet 31.01.12 15:50

• Medlem
Kvalitets forskjellen på støpegodset mellom de forskjellige merkene har aldri vært mindre,men jeg holder forsatt en liten knapp på Mercury i
det lange løp.

#43 Gnisten Ikke pålogget Postet 31.01.12 19:53

• Medlem
Har hørt at det er enkelte (amerikanske import?) modeller som er laget for kjøring i ferskvann og andre for saltvann og at disse ikke alltid kan identifiseres fra hverandre. Ble nevnt noe om blå og røde dekaler på motoren. Stemmer dette?

#44 Verado Ikke pålogget Postet 31.01.12 20:07

• Medlem
Både ja og nei, Mercury har kalt enkelte serier for `saltwater series` men forskjellen har vært at Saltwater series har blitt levert med mulighet
for ultralang stamme tiltenkt offshore båter,de med røde dekaler har ikke hatt denne muligheten.
Men det er ingen forskjell på motorene ellers. Evinrude har også brukt denne fremgangsmåten.

#45 teerex Ikke pålogget Postet 31.01.12 23:14

• Medlem
de liker å skape litt forvirring  :wink:

#46 teerex Ikke pålogget Postet 02.02.12 13:12

• Medlem
første annonseringa http://www.finn.no/f...nnkode=33011384

#47 Vbunn Ikke pålogget Postet 04.02.12 01:46

• Medlem

Vis innleggnopain99, på 31.01.12 00:21, skrev:

Her har iallefall Veradoen en fin ting, for det er en slags korrosjosbeskyttelse av ladede partikler som er lagt på inni motorer der kjølevannet går. Min 225hk Verado som er 5år er gullende ren inni ved termostatkanalen. Så det skal veldig mye til før den ruster innvendig.

Forøvrig mht bensinforbruk var det en test i sommer i et båtblad som hadde testet kjente merker i 250hk. Der var Verado ikke dårligere enn de andre, og til gjengjeld mye kvikkere i akselerasjon pga kompressoren.

Det er vel å fint det, men det sier deg ingen ting annet enn det åpenbart visuelle! Det er verre med eksoskanaler/topper. Jeg vil påstå at en generelt kan si at 4 takter i varierende grad har korrosjonsproblemer i forbindelse med varme i topp/eksos. Denne påstanden er basert på visuell inspeksjon av en rekke 4 taktere fra alle merker.  Nå er jeg av den oppfatninge at problemet eller tiden før "overhaling" er sterkt varierende med merke og modell. Kun tiden vil vise hvor holdbart et design blir, men mer å fordele varmen på høres ikke ut som noen dum ide`.