Jump to content

Hvilken klips til dødmannsknapp skal jeg ha? (OMC)


DIYglenn

Recommended Posts

Hei!

 

Sliter med å finne ut av dette. Så vidt jeg vet, finnes det to typer dødmannsknapp til OMC, en gammel type (fram til 1996) hvor man har en knapp som spretter ut når man drar av snoren, og en nyere type (1996 og oppover) hvor man har en klips rundt nøkkelen, slik at bare tenningen skrus av om man drar den av, og andre i båten kan starte opp båten for å plukke opp (den tidligere) båtføreren.

 

Er det flere typer?

 

Jeg kjøpte "nyere" type, da jeg har en Johnson fra 2000, men jeg skjønner ikke helt hvordan den skal på? Presser jeg den på, så står choke alltid på, ikke helt OK. Skjønner ikke dette helt... Jeg har iallefall ikke den gamle modellen, da jeg fint kan starte båten. Jeg vil bare ikke dra ut på sjøen før jeg har denne sikkerheten.

 

Jeg har denne kontrollboksen:

3n33p83l45Z55T15U3b444a8caf2977b9150c.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er dette den med dødmans knoppen på siden av kontrollen og ikke på tennings låsen? Har en 91 mod.og dar drar man ut knappen å fester dødmansknoppen + jeg har en nyere tenningslås liggende, der man fester dødmansknoppen på selve låset..Så ta kontakt om du ikke finner ut av det.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en 2004-modell og bruker den du har (den i midten av de tre). Den trykker inn på choken, men ikke så mye at choken aktiveres. Den sitter løsere enn jeg er vandt med fra andre dødmannsknapper, men er jo forsåvidt greit det.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...