Jump to content

Brag. Designet fikk en notis i båtmagasinet


Roy Berntsen

Recommended Posts

Flott design, her var linjene virkelig nydelige og gjennomførte.

Eneste jeg kan pirke på er at jeg synes båter skal har førerposisjon på styrbord side.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Veldig lekkert, og en raffinert nyfortolkning av Rivalinjene synes jeg.

Etter mine preferanser virker cockpit litt vel dyp og trang, og kombinert med den omsluttende vindskjermen, er jeg redd det gir litt følelsen av å sitte nedi en brønn. Jeg er også skeptisk til sikten fra førerposisjon når man sitter. Innbiller meg at dette ville kunne bedres rett og slett ved å heve dørken omlag 20 -30 cm...

En annen detalj vil kanskje være en eller annen forordning som gjør at man beholder den lekre champanjedrikkende blondinen på det aktre soldekket ombord når det blir litt sjøgang. cheers_wine.gif

 

Men dette blir jo detaljer i den store sammenhengen. Ville mye heller ha fått middagen i dørken av denne båtens hekkbølger, enn av hekkbølgene fra et av de ordinære joggeskodesignene som det ellers kryr av på sjøenlol.gif.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...