Jump to content

Diesellekkasje i Askeladden 705 Voyager - fikse selv?


Sjølyst

Recommended Posts

Utfordringene står i kø som nybakt eier av en 2007-modell Askeladden 705 Voyager. Etter å ha fått alarm på drevoljen (og veldig god hjelp her på Båtplassen) oppdager jeg at det lekker diesel som renner ned i motorrommet. Lekkasjen er i en av koblingene som går til hendelen som benyttes for å stenge dieseltilførselen:

diesellekkasje.jpg

 

Hvordan går man frem for å fikse noe sånt? Eller er det best å overlate dette til verkstedet? Er det risikabelt å kjøre båten til verkstedet med en slik lekkasje? (det spruter ikke, men diesel finner veien ut og renner ned i motorrom)

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Har forsøkt å trekke til så godt jeg kan, men det er fryktelig trangt (det er en til kupling bak den fremste på bildet, og det ser ut som om det er den som lekker) og jeg er usikker på om operasjonen var vellykket. Det er ca én times gange på marsjfart (24 kn) til verkstedet som hadde service sist. Er det bare å kjøre på (etter å ha strammet til), eller er det risikabelt?

Redigert av Sjølyst (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...