Jump to content

Ex. date på nye naudbluss?


Ask

Recommended Posts

Har fyrt opp utallige nødraketter og bluss hentet ut fra redningsflåter og fiskebåter, som var gått ut på dato med allt fra dager til flere år. bare noen få har vært defekt, men da som regel i form av at fallskjermen ikke åpner slik at blusset bare tar en lang bue opp i luften før det kommer ned igjen. kun ett bluss har feiltennt slik at det ikke begynnte å brenne, men det var fordi jeg rykket for hardt i utløseren.

 

Men tør man stole på det i en nødsituasjon..... :confused: ville nok hatt med "ferske" raketter om jeg skulle på jordomseiling :sailing:

Link to post
Share on other sites

Jeg bytter alltid før de går ut på dato. Jeg er vant til at de holder tre sesonger. De jeg kjøpte nå har utløp dec 2014, og det synes jeg er bra. Da holder de i 4 sesonger.

 

Jeg kjøpte en stor ior pakke til 1995 kroner. Reagerte postivt på prisen. Tidligere har jeg betalt ca 350 kroner for et fallskjermbluss. Nå koster de 198 kroner/stk

 

De gamle leverte jeg til utsalgsstedet for destrukson

Link to post
Share on other sites

Med den overskriften trodde jeg faktisk det hadde noe med at du skulle på date med ex`n :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

.... Er det vanleg eller bør eg sjå etter bluss med lengre "levetid"? ...

 

Jeg tror det skal godt gjøres å finne noe bedre.

Nå sjekket jeg nettopp de som ligger ombord hos meg og det ser ut for at 3 år mellom produksjonsdato og siste frist er nokså alminnelig.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en stor ior pakke til 1995 kroner. Reagerte postivt på prisen. Tidligere har jeg betalt ca 350 kroner for et fallskjermbluss. Nå koster de 198 kroner/stk

Bitteliten; hvor kjøpte du denne pakka?

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...