Jump to content

Hva foretrekker du på dørken?


KongKing

Hva foretrekker du på dørken?  

64 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei

Jeg har skrapet opp litt av mitt dørkbelegg og vurderer nytt. I dag har jeg hvitt belegg med sorte "nater".

 

Jeg vurderer teppe, men blir dette fort møkkete og mye mas å holde rent? For meg så virker det litt lunere med teppe. En annen side er kostnaden for tepppe. Er det dyrt?

 

KK

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har teakfinér i dag, som er lakkert med epoxy. Det er lett å holde rent og relativt holdbart, men det er litt "uekte" i min verden. Selve teaken er så tynn at det er i prinsippet umulig å reparere når det blir slitt. Det var sånn hvitt belegg med sorte "nater" originalt. Jeg har planer om å pusse opp litt ute og da må jeg ha noe som tåler utendørs bruk, jeg tenker da på såkalt miljø-teak i staver som limes med sika på vannfaste finérplater. Det er impregnert og skal ikke overflatebehandles, gjelder bare å finne rette farve/utseende..... oljet teak syns jeg passer dårlig til dørk. Forøvrig er dørkene mine løse lemmer med aluminiumskant som ligger på en aluminiumsramme som fungerer som drenering, det kommer ikke mye vann ned i motorrom og oppbevaringsrom selv med god sjøsprøyt. Men jeg syns ikke aluminiumskantene er så fine som avrunnede heltrelemmer. Og lakkerte dørker er glatt, jeg har gått i spagaten mer enn en gang :lol:

Link to post
Share on other sites

Hvor får man tak i slike båttepper som er greie å kutte og klippe i? Kjøpte noe tepper på Ikea, men de fliste bare opp når e begynte å klippe i de. Rundt Agder helst vis noen vet om en butikk

 

Det er ett sted som jeg vet om. Teppabo i Oslo. Mulig du kan bestille fra dem?

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Retox_93 : Hvor får man tak i slike båttepper som er greie å kutte og klippe i?
Mener biltema selger noe, men en butikkjede som heter Fargerike selger dette. Har lagt dette selv. Tåler til og med forsiktig høytrykkspyling og brukes på terasser og i båt. Det er ikke kunstgress jeg sikter til. Dette ser ut som teppe. Selges i grå, koksgrå og grønn. Ensfarget eller med striper. Stripene er greie hvis du skal ha skjøter over dørkluker. Rullene er 1,2 eller 4 meter brede. Kr 89 pr m2.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...