Jump to content

Hvor kjøpe 12 volt tv?


Guest

Recommended Posts

hei jeg lurer på hvor jeg kan kjøpe 12 volt tv som jeg kan ha i båten.

 

den skal ha dvd spiller, ca modul inngang og den må være flatskjerm da såklart.

 

også lurer jeg litt på hvor mange watt en ca 20" flatskjerm bruker på det meste for da kan jeg evt kjøpe en inverter eller noe i den duren

 

også gjerne linker til tv og veggfeste som passer.

 

takk på forhånd.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en grundig 19" med dvd. Den bruker opp til 50w. Men du, den går på 12 volt så inverter trenger du ikke. Kosta 2990,- Lcd. Veldig fint bilde, men kilen på strømmen. Har elektrisk toalett ombord og etter en stund så skrudde tv seg av hvis folk kjørte dassen brutalt. I år har det blitt eget batteri bare til tv. Skillediode ut fra servicebatteriene, slik at spenningspulser\spenningsfall unngås.

Link to post
Share on other sites

Ser at Finlux menigheten slår til :lol:

Rimelige bra TV'er med lavt strømforbruk.

 

Eneste negative om de Finlux'ene har vel vært, at noen har klaget på dårlig lydkvalitet.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Dårlig innsynsvinkel. Man får det man betaler for.

 

Ække så dårlig etter min mening. I en båt sitter man som regel så samlet at det ikke blir noe problem.

 

Men klart ett TV til dobbel pris eller mer bør være bedre.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ser at Finlux menigheten slår til :lol:

Rimelige bra TV'er med lavt strømforbruk.

 

Eneste negative om de Finlux'ene har vel vært, at noen har klaget på dårlig lydkvalitet.

 

Det var meg :thumbsup: ¨

Men det er noe justeringsmuligheter for lyden som kan gjøre den litt bedre.

Innsynsvinkelen er også bra, selv monterte jeg fleksiblet veggfeste men har i grunn ikke hatt behov for å justere.

 

Knall tv uten tvil, selvfølgelig er jo alt jeg har bedre enn det du ikke har :lol::lol:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er det noen som har testet USB PVR opptaksfunksjonen på Finlux TV ?

 

Har ikke lagt merke til om jeg har det. Skal teste med en USB snarlig.

 

 

Europris har en 22" led-tv med innebygd dvd-spiller på tilbud denne uka. 1799, full hd, 12v tilkobling.

 

Har en kompis som kjøpte en tv fra Europris og den var tilsynelatene noe av det værste møkka han noen gang har kjøpt.

Dårlig lyd, dårlig innsynsvinkel om man så litt på skrå. Han krevde pengene tilbake 2 dager etter.

Kan det være samme tv tro?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at stort sett alt fra Europris, og særlig elektronikk/verktøy, er søppel. Jeg styrer unna. Om du koster på en tusenlapp mer andre steder så er dette veldig lite ifht at du skal ha TV'n i minst 3-4 år. Da er det lite å legge på en tusenlapp for noe som har bedre kvalitet enn det aller billigste. Ergelig å måtte kjøpe en ny TV etter ett års tid fordi du spinket og sparte...

 

KK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...