Jump to content

Har jeg sterk nok båt og motor til vannski


GlennIversen

Recommended Posts

Jeg har en selco selboy 13fot med en evinrude 55hp 2T

230450_1812904368003_1401856707_31806381_8294166_n.jpg

 

Farten ligger på rundt 32-33knop med 2-3 godt voksne (totalt 300kg daukjøtt)og planer pent i ca 20-22knop

 

Fra stillestående til 30knop med 2voksne bruker båten ca 8sekunder

se video:

http://youtu.be/I-kIx6FCr6U

 

Jeg regner med dette er greit nok til å trekke personer med en vekt under 70kg opp på vannski, men er det noe håp hvis vi snakker om personer som har fått forvandlet kroppen om til kuleformat og veier rundt 90++ og ja til og med kanskje hele 0,1tonn ???

Link to post
Share on other sites

Skal nok gå fint.

Men det er veldig avhengig av erfaringen på den som skal stå på skienen også.

Om personen samtidig som å bli dratt opp i starten spenner fra, for å komme seg til oppreist stilling, vil båten slite. Kanskje ikke klare det, siden personen faller hele tiden pga farten ikke kommer opp.

Dette tegner seg ofte som at en kommer med brystkassen litt opp av vannet. Så begynner skiene å voble til sidene, og en går på trynet.

 

Men om personen ligger sammenkrøket helt til han er dratt opp, og ut av vannet, for så å reise seg opp. Så vil en med en gang merke at båten klarer å få opp farten sinsykt mye fortere. Og det blir lettere for han på skiene å komme opp også.

Redigert av Jan E. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...