Først, takk for alle reaksjoner og ideer/tanker omkring problemet. Jeg har lite peiling på dette så alle innspill er velkommne.
Joda, jeg TOK av viren da jeg testet hendelen manuelt....og jeg sjekket også samtidig om nøytralposisjonen kunne være skeiv i forhold til der den havner med vire-betjening.
Jeg har prøvd å øke turtallet mens innkoblet i revers, og omdreiningene på propellen øker da
noe...men ikke i nærheten av det det skal være (slik det er i foroverposisjon..)
Jeg sendte før helga en forespørsel til KD TRADING MARIN AS om hvilken olje jeg skulle bruke og fikk (nesten øyeblikkelig) svar:
"Fortell at du skal ha ATF olje eller Dextron III"
Oljen jeg har hatt på nå er "
Statoil Transway PS DX III" Part Synthetic Automatic Transmission Fluid der det står på baksiden " Meets: API GL-4, DX III, CATO TO-2, A Suffix A, MB-Approval 236.5/1/6/7, Nissan PC, Ford Mercon,
DX III, Allison c-4, Renk, MAN 339 type A, Z-1, V-1"
Jeg har nå kjøpt enda 2 liter og vil prøve å skifte enda en gang. Den olja jeg tappet av nå sist så veldig lagdelt ut --to typer olje som skilte seg etter å ha stått i dunken en stund. -tyder kanskje på at det var en blanding av to typer olje der..
Redigert av osa: 25.07.11 15:12