Ip.Content

Logo

Hva er galt med mitt Paragon gear?

• Logg inn for svare
148 svar på dette emnet

#141 osa Ikke pålogget Postet 27.02.12 22:45

• Medlem
Da har jeg bestilt:
**oljefilter ombyggings-sett fra KD Trading og
**en hel masse pakninger og noe "stæsj" fra ASAP.

Bestillingen hos ASAP fungerte over all forventning, bortsett fra at jeg trolig tulla det til litt med frakten slik at det ble noe dyrere enn det måtte (30 kg, posten...tror jeg..) :rolleyes:

Så får det vise seg om noe av det kommer fram.. :giggle:

Redigert av osa: 27.02.12 22:46

#142 osa Ikke pålogget Postet 02.03.12 18:54

• Medlem
Hei igjen.
Da har det begynt å komme pakker, men dessverre ikke helt som bestilt:
Fra KD Trading har jeg fått en pakke som skulle til en melkaprodusent i Bjugn, hvor "min pakke" befinner seg, vet jeg ikke.. :thumbsdown:
Fra Garstad AS har jeg fått en ganske så fin og rimelig oljekjøler... :thumbsup:
Fra ASAP har jeg ikke sett noe ennå......så noe pakningskifte blir det vel ikke denne helga... :thumbsdown:

#143 osa Ikke pålogget Postet 05.03.12 22:52

• Medlem
Endelig har min bortkomne pakke fra KD Trading kommet fram. Det har nok skjedd en forbytting hos Trading her, den har vært innom Bjugn en tur,  men vi ordner da så gjerne opp i slike bagateller. Det har vel skjedd værre ting i verden!
-men pakken fra England lar vente på seg....

#144 osa Ikke pålogget Postet 08.03.12 20:01

• Medlem
Så er pakken fra ASAP i England kommet i hus. -og det var slettes ikke ASAP sin skyld at det ikke skjedde før i dag; den har ligget på HOB sitt lager/terminal her i Kristiansund siden MANDAG!! De påstår at de har ringt fasttelefonen "flere ganger" uten å få svar....Ja,ja....

Ikke noe toll og ikke noe moms (har betalt VAT i England, da..)
Dermed var det under halv pris i forhold til norske priser!! Blir nok fast kunde der. :thumbsup:

#145 cavaler Ikke pålogget Postet 08.03.12 20:16

• Medlem
Har en 1,8 bmc motor stående selv, så kanskje der eg må bestille deler til den då. Motoren sitter fast i sylindrene så regner med at både topp og bunnpanne må av for å få løs stemplene, med påfølgende nye stempelfjærer og pakninger. Motoren gikk som en klokke den gang båten den sto i ble satt på land, båten er nå hugget og motor/gir i garasjen hos meg. Nok et prosjekt :rolleyes:

Hilsen Rune

#146 anderein Ikke pålogget Postet 09.03.12 22:01

• Medlem
Godt å høre at det gikk greit med bestilling fra ASAP, begynte faktisk å få litt dårlig samvittighet over å ha anbefalt dem:)

#147 cavaler Ikke pålogget Postet 17.05.12 12:47

• Medlem
Hei Osa.

Hvordan går det med motor/gir til båten din? er den kommet på sjøen igjen? Er veldig spent på hvordan spes giret fungerer

Hilsen Rune

#148 osa Ikke pålogget Postet 17.05.12 13:29

• Medlem
Ting har stått litt stille den siste tiden, men nå er endelig motor/gear kommet ombord i båten. (-i går kveld, faktisk)
Jeg har ikke startet opp på land, så det blir spennende for en amatør å starte opp om en drøy uke da utsett er planlagt..
Før den tid frykter jeg at det blir en jobb med å justere innfestingen av motoren, har tatt ut disse festene også og sandblåst og lakkert dem. Det er vel viktig at motoren står sånn nogenlunde på linje med akslingen, har jeg hørt..:)  Om det er noen som har noen gode råd/tips på hvordan dette skal gjøres på beste måte så....

Post bilde

ASAP-handelen gikk greit, den, men det kom et toll-krav etter noen uker da........ likevel betydelig billigere enn her på berget!

#149 cavaler Ikke pålogget Postet 17.05.12 18:46

• Medlem
Då blir det en spennende tid fremover  no, følger spent med, håper du poster resultatet her. Ang oppreting av motor/gir og propellaksling så er det et kritisk punkt som krever stor nøyaktighet, tror du finner fremgangsmåte på det i diverse tråder her på forumet.

Hilsen Rune