Ip.Content

Logo

Forsegling av kabelpress

• Logg inn for svare
23 svar på dette emnet

#21 Suzuki Ikke pålogget Postet 10.04.05 19:43

• Leverandør
Biltema stiller også med en ny produkt, som ser bra ut. Prisen er det iaf. ikkenoe galt med;

Kontaktbeskyttelse
Biltema Contact Protect er en blanding av beskyttelsesolje i løsemiddel, spesielt utformet for å beskytte elektriske kontakter mot korrosjon. Middelet har også gode smøreegenskaper. Korroderte kontakter skal gjenopprettes med Biltema Oxide Clean før Biltema Contact Protect brukes. Kan brukes innenfor mange forskjellige områder, f.eks. lyspærearmaturer på biler, tilhengere, campingvogner etc., trykk- og trekkbrytere for kabeltilkoblinger, kontaktpunkter i kontaktplugger, klemmer for sikringer, kontaktpinner, hylsekontakter m m. Innhold: 200 ml.

Art nr 36-524   Pris 39,90 kr    

Post bilde

Suzuki

#22 Lotus Ikke pålogget Postet 10.04.05 19:50

• Medlem
Godt tips!

Beskyttelsesolje med løsemiddel spesielt beregnet på beskyttelse av elektriske kontakter mot korrosjon må jo være en flott sak.  Trenger godt inn. Kjøper meg en slik og vurdere å bytte ut min tynne tektyl.

Universaloljer er greie, men spesialprodukter er bedre.

Lotus

#23 BK Ikke pålogget Postet 10.04.05 20:36

• Medlem

Lotus, på 10.04.05 19:05, skrev:

Vaselinolje også kalt flytende vaselin er det en del smører inn gelcoaten med om høsten. Funker sikkert greit i en kabelsko også.

I dag har jeg skjøtet og herjet litt i det elektriske anlegget igjen. Hulromsvoks tynn tektyl eller hva man velger å kalle det funker veldig greit som forsegling. Vaselinolje gjør sikkert samme nytten.

Lotus

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bruker denne på treverket inne i båten, det er den meget bra til.
Når det gjelder kobblinger bruker jeg syrefri vasselin.

:seeya:

#24 Lars H. Ikke pålogget Postet 10.04.05 20:40

• KNBF medlem
  • Medlem
Hei.

Som en skeptiker til Biltema, hvorfor ikke bruke et annerkjent merke som CRC? Alle kjenner vel CRC 5-56 "Verktøykasse på boks"? Til elektriske systemer i båt har de den utmerkede CRC 6-66.

Post bilde    Post bilde

Lars H.
For få timer siden hjemkommet etter årets første helgetur med båten, - herlig tur!