Ip.Content

Logo

Salg av båt. En fyr i England vil kjøpe via PayPal. Ugler i mosen?

• Logg inn for svare
41 svar på dette emnet

#1 Double Weber Ikke pålogget Postet 18.08.11 16:52

• Medlem
Jeg skal jo da selge båten min på finn. Ble i dag kontaktet av en på sms, som spurte på gebrokkent engelsk om båten var til salgs på finn. Han ba meg svare på mail. Jeg svarte at det var den.
Fikk så en mail tilbake. Her er den:

Thanks for the response,i will take  the item  for 78 430NOK including PayPal
Sub charges since i am interested in the immediate purchase.I just
moved to the United Kingdom,where this is needed and i will be making
use of a shipping company to have this picked up from you and have it
delivered to me.Further arrangements will be made with you in regards
to the pick up once i have paid you.

I would appreciate if you email me with more pictures (if available)
too since i won't be be able to see this in person,what's the PayPal
email to send funds to in order for me to pay you ASAP

Hva gjør jeg med en slik henvendelse?
Syns jo det lukter litt av dette. Det lukter litt muffens faktisk.
Det er vel ingen som handler båt på denne måten? Spesielt ikke en båt som min...

Jeg trenger litt hjelp av dere på det o-store forum  :flag_bp:

#2 Salt - JanP Ikke pålogget Postet 18.08.11 16:58

• D5L 08
  • Medlem
se om noe liknende på Haaby sin lange tråd, en gang på forsommeren i år.

#3 Sydvesten Ikke pålogget Postet 18.08.11 16:58

• Medlem
Det lukter litt mugg her...

Pay Pal er normalt sikkert, og med forskuddbetaling så tror jeg dette går bra.... men Pay Pal har også ditt kredtittkort lagret som pengene overføres til..

Ta en reply og be han bruke wire transfer istedenfor direkte til din bank... Si at du tar omkostningene med dette... Det er ett par hundrelapper i værste fall...

Men jeg tror ikke han vil gjøre det....

#4 joda tour Ikke pålogget Postet 18.08.11 17:04

• Medlem
er navnet på kjøper eric?

#5 Double Weber Ikke pålogget Postet 18.08.11 17:11

• Medlem

Vis innleggjoda tour, på 18.08.11 17:04, skrev:

er navnet på kjøper eric?

Nei. Han heter Mohamed Samir...

Lurte litt på hvorfor han kontaktet meg på sms når han ville ha svar på mail. Og ha sendte ikke fra en mobiltelefon, men fra noe nett-styrte greier.
Vet jo at når de kontakter meg via finn på mail kan jeg se ip adresse det ble sendt fra.
Kanskje han prøver å skjule noe?

Kan prøve å si at jeg vil ha pengene med wire transfer. Vil jo ikke at han skal få tak på mine bank opplysninger...

#6 simon_a Ikke pålogget Postet 18.08.11 17:14

• Medlem
Dette er soleklart...STYR UNNA. Dette er garantert et svindelforsøk....

#7 Ingar Ikke pålogget Postet 18.08.11 17:24

• Teknisk
http://www.nettsvind...php?entryid=254
Identisk tekst bare at UK er byttet med Malaysia.

utrolig at det fortsatt er marked for denne type svindel. Det et 7 år siden det ble omtalt på forumet.

#8 sjøkrabbe 32 Ikke pålogget Postet 18.08.11 17:54

• Medlem
Hadde og båten min for salg for en tid siden og da fikk jeg denne sms:

I just viewed boat listed on finn.no and would like to know if it is still for sale.. Contact me at - coolfred12@live.com .. Fred..

Googlet emailaddressen så da fikk jeg opp svindel med store bokstaver.

Ta alltid og goggle navn og emailaddressen så ser du hva som ligger bak, tipper de fleste sms kontakter fra utlandet er svindelforsøk.

Styr unna

#9 dante Ikke pålogget Postet 18.08.11 17:57

• Medlem

Vis innleggDouble Weber, på 18.08.11 16:52, skrev:

Hva gjør jeg med en slik henvendelse?

Du skal ikke gjøre noen ting. Du kan bli lurt på flere måter avhengig av hvor lett du kommer på gli! - GLEM DET!

#10 Jawik Ikke pålogget Postet 18.08.11 18:00

• Medlem
217 000 treff med denne teksten "Thanks for the response,i will take the item for ?? including PayPal Sub charges since i am interested in the immediate purchase.I just moved to"

#11 Kjetil1 Ikke pålogget Postet 18.08.11 18:19

• Medlem
Fikk samme type respons på en annonse der jeg skulle selge en 03mod Citroen C5. Som om en engelskmann vil ha en sur Citroen med rattet på feil side der borte...

Kjetil S

#12 kes Ikke pålogget Postet 18.08.11 18:29

• Medlem
Her er det ikke bare ugler i mosen, men hai i farvannet. Styr klar!!!

#13 Hejwindy Ikke pålogget Postet 18.08.11 18:31

• Medlem
Dette er svindel. Ble prøvd lurt  for 3 uker siden på samme måte. Ringte PayPal's hovedkontor i Luxenburg.
Vedkommende skulle også her benytte et firma for å hente bilen og betale alle omkostninger til transport og PayPals avgifter.

Paypal godkjenner aldri betaling til tredjepart. Enten er pengene på din konto uten betingelser eller så er det svindel.

#14 puddingen Ikke pålogget Postet 18.08.11 18:32

• Medlem
Neida Weber...Detta er en kjernekar som bare prøver og få kjøpt seg en skarve båt å fiske fra! Dette har`n drevet med i snart syv år..? staakars.. selg nå din til ham, så får vi slutt på disse desperate forsøkene! By the way..kan sende med den helv... gnomen i kjelleren, så kan dem slite med hverandre! Drekke opp brennevinet hans gjør`n sikkert åsså... :thumbsup:

#15 m/s draugen Ikke pålogget Postet 18.08.11 18:44

• itj peiling
  • Medlem
En kjenning fikk en sjekk fra en slik type da han skulle selg båten sin.Sjekken var plusset på noen nuller enn det som båten skulle selges for.Håpet var at selger fikk løst inn sjekken slik at kjøper kunne få tilbake det beløp som var feil.SELVSAGT fikk han ikke innløst sjekken.....bombe???

#16 Bjørn Kenneth Ikke pålogget Postet 18.08.11 19:04

• Medlem
Som siste kommentar sier her, er det ofte slik at de sender sjekker hvor det plusset på en sum med det formål at selger skal sende penger tilbake.

Det er noe med ordtaket "Er det for godt til å være sant, så er det som regel det"....

#17 jonor Ikke pålogget Postet 18.08.11 20:06

• Medlem
Hi, I saw your Boat on Finn.no for sale?? what the last asking price? and the condition pls mail direct on (bodganeigilchristiansen@hotmail.com if still available thanks.

Denne fikk jeg fra damaris.riv på en annonse jeg har liggende på en båt til salgs. Føler det blir litt feil å måtte eksportere en båt fra dyre norge, til et land der de garantert har billigere båter/biler til salgs. Eller er min båt helt unik???  :rolleyes:  Svindel i gammel stil :ghost:

#18 Double Weber Ikke pålogget Postet 18.08.11 20:06

• Medlem
Ja her er det svindel på gang. Tror ikke jeg skal bruke noen flere kalorier på denne karen nei  :flag_bp:

#19 Double Weber Ikke pålogget Postet 18.08.11 20:10

• Medlem
Takker gøtta på baatplassen for bra respons  :thumbsup:

#20 Frivakten Ikke pålogget Postet 18.08.11 21:40

• Medlem

Vis innleggjonor, på 18.08.11 20:06, skrev:

Hi, I saw your Boat on Finn.no for sale?? what the last asking price? and the condition pls mail direct on (bodganeigilchristiansen@hotmail.com if still available thanks.

Samme skjedde meg:

gsm- melding fra elisa.polla som ber om at en kontakter henne på bodganeigilchristiansen@hotmail.com (identisk mail-adresse som ovenfor), noen dager senere fra en mellis.fur med en hotmail-adresse og enda en fra matt.m3372...

Men det nye er vel en gsm-melding først? Kanskje en burde skjule telefonnummeret i annonseteksten istedenfor i selgeropplysnigene?