Jump to content

Salg av båt. En fyr i England vil kjøpe via PayPal. Ugler i mosen?


Double Weber

Recommended Posts

Jeg skal jo da selge båten min på finn. Ble i dag kontaktet av en på sms, som spurte på gebrokkent engelsk om båten var til salgs på finn. Han ba meg svare på mail. Jeg svarte at det var den.

Fikk så en mail tilbake. Her er den:

 

Thanks for the response,i will take the item for 78 430NOK including PayPal

Sub charges since i am interested in the immediate purchase.I just

moved to the United Kingdom,where this is needed and i will be making

use of a shipping company to have this picked up from you and have it

delivered to me.Further arrangements will be made with you in regards

to the pick up once i have paid you.

 

I would appreciate if you email me with more pictures (if available)

too since i won't be be able to see this in person,what's the PayPal

email to send funds to in order for me to pay you ASAP

 

 

Hva gjør jeg med en slik henvendelse?

Syns jo det lukter litt av dette. Det lukter litt muffens faktisk.

Det er vel ingen som handler båt på denne måten? Spesielt ikke en båt som min...

 

Jeg trenger litt hjelp av dere på det o-store forum :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Det lukter litt mugg her...

 

Pay Pal er normalt sikkert, og med forskuddbetaling så tror jeg dette går bra.... men Pay Pal har også ditt kredtittkort lagret som pengene overføres til..

 

Ta en reply og be han bruke wire transfer istedenfor direkte til din bank... Si at du tar omkostningene med dette... Det er ett par hundrelapper i værste fall...

 

Men jeg tror ikke han vil gjøre det....

Link to post
Share on other sites

er navnet på kjøper eric?

 

Nei. Han heter Mohamed Samir...

 

Lurte litt på hvorfor han kontaktet meg på sms når han ville ha svar på mail. Og ha sendte ikke fra en mobiltelefon, men fra noe nett-styrte greier.

Vet jo at når de kontakter meg via finn på mail kan jeg se ip adresse det ble sendt fra.

Kanskje han prøver å skjule noe?

 

Kan prøve å si at jeg vil ha pengene med wire transfer. Vil jo ikke at han skal få tak på mine bank opplysninger...

Link to post
Share on other sites

Hadde og båten min for salg for en tid siden og da fikk jeg denne sms:

 

I just viewed boat listed on finn.no and would like to know if it is still for sale.. Contact me at - coolfred12@live.com .. Fred..

 

Googlet emailaddressen så da fikk jeg opp svindel med store bokstaver.

 

Ta alltid og goggle navn og emailaddressen så ser du hva som ligger bak, tipper de fleste sms kontakter fra utlandet er svindelforsøk.

 

Styr unna

Link to post
Share on other sites

Dette er svindel. Ble prøvd lurt for 3 uker siden på samme måte. Ringte PayPal's hovedkontor i Luxenburg.

Vedkommende skulle også her benytte et firma for å hente bilen og betale alle omkostninger til transport og PayPals avgifter.

 

Paypal godkjenner aldri betaling til tredjepart. Enten er pengene på din konto uten betingelser eller så er det svindel.

Link to post
Share on other sites

Neida Weber...Detta er en kjernekar som bare prøver og få kjøpt seg en skarve båt å fiske fra! Dette har`n drevet med i snart syv år..? staakars.. selg nå din til ham, så får vi slutt på disse desperate forsøkene! By the way..kan sende med den helv... gnomen i kjelleren, så kan dem slite med hverandre! Drekke opp brennevinet hans gjør`n sikkert åsså... :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

En kjenning fikk en sjekk fra en slik type da han skulle selg båten sin.Sjekken var plusset på noen nuller enn det som båten skulle selges for.Håpet var at selger fikk løst inn sjekken slik at kjøper kunne få tilbake det beløp som var feil.SELVSAGT fikk han ikke innløst sjekken.....bombe???

Link to post
Share on other sites

Hi, I saw your Boat on Finn.no for sale?? what the last asking price? and the condition pls mail direct on (bodganeigilchristiansen@hotmail.com if still available thanks.

 

Denne fikk jeg fra damaris.riv på en annonse jeg har liggende på en båt til salgs. Føler det blir litt feil å måtte eksportere en båt fra dyre norge, til et land der de garantert har billigere båter/biler til salgs. Eller er min båt helt unik??? :rolleyes: Svindel i gammel stil :ghost:

Link to post
Share on other sites

Hi, I saw your Boat on Finn.no for sale?? what the last asking price? and the condition pls mail direct on (bodganeigilchristiansen@hotmail.com if still available thanks.

 

 

Samme skjedde meg:

 

gsm- melding fra elisa.polla som ber om at en kontakter henne på bodganeigilchristiansen@hotmail.com (identisk mail-adresse som ovenfor), noen dager senere fra en mellis.fur med en hotmail-adresse og enda en fra matt.m3372...

 

Men det nye er vel en gsm-melding først? Kanskje en burde skjule telefonnummeret i annonseteksten istedenfor i selgeropplysnigene?

Link to post
Share on other sites

Dette er svindelforsøk av verste skuffe. Har vært borti tilsvarende vedr. bil, riktignok der svindleren ville selge en bil som angivelig var tatt med til England uten mulighet for salg der pga venstreratt. Samme greia med shippingcompany, Pay-Pal o.s.v. Disse folkene er proffe. Jeg hadde mange mailutvekslinger og holdt vel på å gå i fella. Men jeg skrev at jeg ville komme å besiktige bilen før "shipping". Da ble det helt stille. Fyren ville ikke ta telefonen en gang etter dette. Styr unna!

Link to post
Share on other sites

Her er det bare å slå til :-) det er rett at jeg var ute for det samme og klarte ikke dy meg... masse mailin att og frem og bare tull... det som skjer er at dem krever all kontoinformasjonen så får du en kvittering på at penger skal være "låst" disse pengene blir sluppet på kontoen din etter varen er levert... Jeg fikk noe som lignet på papirer i fra vettig bank. Ennå jeg ga noen kontonummer og navn som ikke lignet grisen..

 

Artig og kødde med sånne , men det kan bli litt utrivlig når trusslene kommer.

 

For dere som er over middels interessert , jeg er også en del på et annet forum.. http://www.nolimits.no/ om dere går inn på skyforum ,også paragliding og trykker på visninger så den med flest kommer først så er det en tråd med scam / svindel her er det en som har gjort noe vanvittig artig.... men det ble noe alvorlig på slutta.

 

Sånn mail som du har fått er det bare bråk med... om du vil så send mail tilbake og fortell av det er sprekker i skroget og gjennomslag i motor og spør hva han syns om det... da får du svar at det er topp bare få kontoinformasjon :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...