Jump to content

Praktiske løsninger og smarte tips til båtlivet.


Arve A

Recommended Posts

Med så mange kloke og erfarene båteiere burde det også være mange smarte tips og fiffige løsninger her på forumet. Har du noen smarte løsninger (eller trenger noen), post det her og del med oss andre. Selv oppdaget jeg noe fiffig når jeg kjøpte min nåværende båt. Forrige eier hadde forbedret vaskemoppen. Ved å kutte av bunnen på en plastflaske, lage noen hull i flaskehalsen og tre den ned på skaftet, blir det en vanndispenser mens man skrubber :)

 

img_1005.jpg

Link to post
Share on other sites

Det var en fin patent!

 

For oss som ikke har dreggen/ankeret hengende på badeplattformen, men som faktisk drar den ombord; vi kjenner vel alle til hvor mye griseri det ofte blir med gjørme og diverse når man drar opp dreggen som så blir med opp i båten. Jeg har lagt en oppvaskbørste i samme skottet som dreggen, så det er lett å få vasket den før den kommer ombord.

 

Opplagt sier du? Det syntes jeg også da jeg kom på det... :giggle:

 

Tok meg bare 20 år med diverse båter, før jeg i våres kom på ideen... :rolleyes:

 

 

Hav

 

 

 

:sailing:

Redigert av Hav (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kanskje litt på siden av båtliv, men kanskje en ide til vinteren med båten på land for oss som begynner å trekke på årene når vi skal avgårde for å se til båten?

 

plog.jpg

 

Lars H.blind.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...