Jump to content

SeaRay Regal Valiant 222sc, kablelføring til signalhorn?


Pirate of Soon

Recommended Posts

Hei

Jeg har en Sea Ray Regal Valanti 222 SC, 1995-modell. Når jeg kjøpte den fungerte ikke singalhornet, eller dette mangler. Jeg kan se ledningene på bryter for horn, men ikke hvor disse går videre. Hvor kan disse lednigene ligge, evt hornet sitte, slik at det kan monteres et nytt på de eksisterende kablene?

Link to post
Share on other sites

Velkommen til baatplassen. Jeg er ikke riktig sikker på hva du egentlig mener. Signalhorn pleier som regel å sitte utenpå båten. Og der må man vel visuelt kunne oppdage det, selv om det ikke lyder når du trykker på knotten. Kan du se hornet, eller kan du ikke finne det? Kan du se gjennomføringen for de to ledningene som skal gjennom skroget et eller annet sted, eller er de ikke der, hverken ledningene eller hullet? Hvis ikke noe av dette finnes, så er sannsynligheten for at bærta aldri har vært installert sannsynlig. Og da er det vel bare å montere et horn der man finner en passende plass.

Link to post
Share on other sites

Mårn Hulda :)

Forrige eier sier at det aldri har vært montert signalhorn. Men for enkelthets skyld, ettersom det er montert original bryter, og ledningene fra denne ender opp et sted hadde jeg tenkt å bruke disse. Det er ikke noe problem å strekke nye kabler, evt ny bryter. Men tenkte å bruke det som lå originalt oppstrekt.

Link to post
Share on other sites

Skal sjekke bedre i baugkassa, der kommer i alle fall kablene til lanterna. Kablene på bryteren bør jo ende opp et sted, jeg ser de sitter på bryteren, og forsvinner inn i en "oppsamler" der alle kabler går inn, men finner ikke "endene2 på kablene :)

 

Men takk så langt!

Flere gode tips mottas med takk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...