Jump to content

Er det mulig å bruke kartplotter i Norge som er kjøpt i USA?


larsen2000

Recommended Posts

Det er helt uproblematisk. Man kan velge språk i oppsettet til plotter. Og kartene kan enten kjøpes på Garmin sin hjemmeside eller i norske butikker.

 

Da jeg kjøpte plottter fra amerika, så gjaldt ikke WorldWide garantien i Norge. Måtte sende plotter til Garmin UK, for reparasjon. Dette skyltes i hovedsak at Belanor AS som var distributør for noen år siden, ikke ville utføre slik garanti.

 

Nå er det Garmin Norge som er distributør, mulig dette er annerledes nå!

Link to post
Share on other sites

Kalkuler prisen nøye inkl. frakt og avgifter nøye før du bestiller.

Nå slipper en jo avgifter til kongeriket Norge når han selv skal til USA og kjøpe den i butikk... Det eneste som kan tilfalle er lokal tax i staten... Så lenge dingsen koster mindre enn 6000nok i USA, så slipper en også mva til Norge...

Link to post
Share on other sites

Kalkuler prisen nøye inkl. frakt og avgifter nøye før du bestiller. De jeg har kikket på fra usa har hatt samme pris som her hjemme, da er det ingen vits lenger.

 

TS skriver at han selv skal over til USA (sikkert ikke bare for å kjøpe GPS)

Da kan man slippe unna frakt,toll og andre utgifter,på Ebay selge de Garmin 521s med transduser for ca 3700,- inkl frakt.

Det er ca 1500,- kr billiger en hva jeg klarer å finne samme plotter til her på berget.

Toll og evt. avgifter tilkommer jo,så noe særlig mer en en 1000-lapp sparer man ikke.Hvis det da viser seg at evt. reklamasjoner kan bli et problem spørs det om det er noen vits i.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...