Gudrun, på 07.03.07, skrev:
I bruksanvisningen for Qmi produktet leste jeg at motoren måtte ha gått endel timer/kilometer før man fylte på dette produktet. M.ao en ny motor som yter x antall hester kan du ikke få mer utav, derimot en halvslitt er det mer usikkert resultat på. Derfor burde den testen vært utført før de skrudde motoren fra hverandre for å se om det var noen forskjell på en slik. Det resultatet hadde vært mye mer interessant....
Helt enig! Stoffet skal jo rense motoren og derved redusere oljeforbruk. Dersom det ikke er noe belegg å fjerne, blir det vel heller ikke noen reduksjon av oljeforbruk.
Siden begrepet halvslitt er brukt her, vil jeg minne om at ingen tilsetningsstoffer i smøreolje eller brennolje vil eliminere slitasjen som er oppstått i motoren. Tilsetningsstoffene er ment å fjerne belegg, og noen av dem skal bedre forbrenningen - de forventes ikke å erstatte materialer som er slitt bort.
Thor Johansen, på 09.03.07, skrev:
Det Norske Veritas test er baser på testen gjort på Southwest Research Institute, siden deres testresultater er gobalt annerkjent som det mest seriøse testinstitutt i verden.
Hva betyr det at DNV-test er basert på testen gjort hos SWR? Er ikke testen hos DNV uavgengig og frittstående?
kringeland, på 18.03.07, skrev:
Når jeg først tar jobben blir det nok til at jeg tar begge når jeg først er i gang.
Du får bare gjøre det, men da snyter du deg selv for muligheten til å få vite om stoffet hadde god eller dårlig virkning, og det var vel noe av vitsen med å prøve det. Enhver forsker ville, slik som noen her har gjort, fortalt deg at du bør behandle bare den ene motoren med stoffet og se på den andre som referanse (sammenligningsobjekt).