Jump to content

.... Og når tar vi opp båten i Indre Oslofjord 2011


Dykker

Recommended Posts

Med båten i Son, pleier opptak å være helt i slutten av oktober for oss, men i år blir det mye tidligere dessverre. I helgen var jeg på Sagabåttreff i Horten indre havn, og da vi skulle hjem og jeg hadde startet opp motoren, sluppet tampene og satte motoren i gear, ble vi liggende like stille. Jeg fikk så vidt tak i bryggekanten slik at vi ikke drev vekk. Og etter litt sjekking, viste det seg at propellen var borte. Enten hadde den falt av da vi la til, eller da vi skulle gå.

 

Så det ble å få hjelp av redningsskøyta. Og under over alle under: Dykkeren fant propellen rett bak båten nede i dynnet og det uklare vannet. Han ville gjøre et forsøk på å få propellen på plass igjen, men hvem har reserve mutter liggende? Så det ble tauing hjem til Son, og nå får jeg ringe og avtale opptak. Og da blir det like så godt for vinteren.

 

 

 

Lars H.

Link to post
Share on other sites

I uke 44! Ifjor var det uke 45 (9. november). Ikke spess kult å sprake inn til Solvik å lage en råk der isen snatret som salver fra et automatvåpen! Trodde båten skulle bli ødelagt! Heldigvis ikke så ille, men noen ekle riper ble det av "oppspretne" isflak!

 

Sene høstdager på fjorden er en velsignelse, men den er "datostemplet". Dessverre!

 

Mvh. Strawberry

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...