Ip.Content

Logo

Ny nettside for seiling på vestlandet: www.vestlandsseiling.com

• Logg inn for svare
2 svar på dette emnet

#1 Vestlandsseiling Ikke pålogget Postet 22.09.11 08:55

• Medlem
Hei alle sammen.

Jeg har startet en nettside for seiling på vestlandet, den heter http://www.vestlandsseiling.com. Dette er en side som drives av undertegnede og målet med siden er at det skal være en samlingsside for seiling på vestlandet. De store sidene i norge(seilas og seilmagasinet) er vanligvis ikke oppdatert på hva som rører seg i seilmiljøet på vestlandet. Jeg har savnet referater og ikke minst bilder fra seilaser på vestlandet. Det er ikke mange seilforeninger som er flinke til dette og hjemmesidene deres blir skjeldent oppdatert. Målet med siden er:

- Regattanyheter fra vestlandet snarlig etter endt seilas
- Tilby bilder helt gratis uten vannmerker
- En havneoversikt for turseilere, inkludere lokale fasaliteter og severdigheter
- Oversikt over service verksteder for de forskjellige motorer lokalisert på vestlandet
- mm.

Det er per i dag bare jeg som skriver nyheter og tar bilder, derfor er ikke siden alltid like aktuell. Ikke alle punktene nevnt ovenfor er implementert enda. Ønsket er at ildsjeler i forskjellige foreninger kan få innlogging og skrive inn nyheter fra sin forening. På denne måten vil siden bli mye mer aktuell. Med mange brukere av siden er dette en flott måte å promotere sine arrangement på. Og igjen, det er helt gratis.

Jeg har ingen inntekter på siden og kommer heller ikke til å ta betaling fra foreninger i fremtiden. Siden er ikke ment som en konkurrent til seilforeningenes egne hjemmesider, i referatene er det alltid link til foreningene som arrangerer og link til resultatlistene deres. Det er også en egen side med link til alle foreninger som har egen hjemmeside. Hvis personer fra flere foreninger vil skrive nyheter kan siden utvides til å omhandle Rogaland og Sogn og Fjordane også. Jeg har desverre ikke mulighet til å reise rundt på alle arrangement og rapportere.

Jeg er ute etter innspill på om dette er en god idé eller ikke. Hvis dere har tips og ideer taes dette også imot med stor takk. Vestlandsseiling er også å finne på facebook, trykk gjerne "like" hvis du synes vestlandsseiling er en flott side og et flott konsept. http://www.facebook....199848313371171

mvh
Eivind i Vestlandsseiling

#2 Bergen Ikke pålogget Postet 09.10.11 00:53

• Medlem
Flott side. Ligger nå under favoritter! :flag_bp:

#3 Fanafjord Ikke pålogget Postet 21.10.11 22:19

• Medlem
Flott tiltak. Skal nok følge med på den! Men skriv også litt her om baatplassen! Det er jo her du treffer folk.