Motor; MerCruiser 350 EFI/MP Gen+ (300HP V8), Bravo One, Ballistic 14 1/4 x 24 XL
Som noen her på BP har fått med seg, så kjøpte jeg denne båten som et delvis prosjekt.
Den hadde frostsprengt motorblokk, og endel skrammer i skrog.
Motoren har fått ny blokk, og etter litt problemer med tenning, er denne nå friskmelt, så da kan prosjektet fortsette.
I vinter håper jeg på å få gjort endel med båten, men usikker på hva økonomien tillater, da det skal bygges garasje til våren
Men ting jeg iallefall har lyst til å gjøre noe med er:
- Lakkere skroget utv. under fenderlist. Har lyst til å kjøre mørk grått med større oransje dekaler, omtrent som dagens Hydrolift modeller.
- Montere ferskvannskjøling.
- Trekke om stoler, og puter (evnt lage rygger på alle putene) i mørk grå Niroxx med oransje kanter og sømmer. (Vurderer å bytte stolene til noen dypere ståstoler, men finner få som egner seg)
- Montere Silent Choice eksos.
- Ommøblere på instrumentpanel, montere Livorsi instrumenter (GPS fart) og spakstell. Bytte ratt. Flytte tenningsnøkkel, dødmann og "trailer up" bryter til mere skjermet plass. (Vurderer også CoastKey, trådløs dødmann+start/stopp)
- Støpe om eller forandre på "fiskestang" holderene i siden på skroget, med enten noen flaskeholdere eller dekor av noe slag, usikker her enda.
De fleste av disse oppgavene innbærer et godt markant hugg i lommeboken, så er veldig usikker på rekkefølgen jeg tar det i, men syntes kanskje lakkering av skroget og ferskvannskjøling er litt viktigere enn de andre.
I tillegg så kommer jo stoffing av båten, og pleie av drev og motor.
Håper folk vil kommenter og rettlede meg i denne prosessen, jeg har eid båt noen år, men aldri gjort mere enn man må for å nyte sommerdagene, så jeg trenger alle innspill jeg kan få.
Redigert av eMTea: 17.10.11 21:56