Disse er laget med store grenrør inni kapslingen som vist på bildet over. Dette gjør at motoren "puster bedre" i forhold til med originale manifoldere, derav litt høyere efekt og noe lavere bensinforbruk.
Jeg hadde slike på min Hydrolift F-23 med 4,3EFI V6 motor, og dette er testresultatene jeg fikk før og etter byttet. (testet med diagnoseutstyr)
8-10% lavere forbruk, 2-3knop høyere toppfart og de var 41kg lettere enn de originale. Men den største fordelen er at man slipper å skifte manifoldere igjen, da disse sansynligvis holder lengre enn motoren.
Jeg sier ikke at du (eMTea) ikke skal lage slike selv, men manifoldere som blir laget i SS316 har en tendens til å sprekke i sveisene pga temperatur-forskjeller og avgasser.
Noe av hemmeligheten med Hi Tek manifolderene er at etter mye prøving, feiling og testing, er det brukt tre forskjellige legeringer i de forskellig delene på manifolderene for å unngå dette. Og hvilke type stål som er brukt hvor vil ikke produsenten røpe.
Dette er mine erfaringer med produktet, og ikke ment som reklame. Tror ikke det er lov at jeg skriver priser her, så får ta dette og via mail, tlf eller im.
Redigert av Haa-: 17.11.11 17:31