Jump to content

Vurderer å bytte farge på Nordkapp Noblesse 760.


altmuligbåt

Recommended Posts

Hei

Har en Nordakpp Noblesse 760 av den gammle typen (dvs blå sider.)

 

Har noen smaå merker i det blå og vil ha det helt strøkent..

 

Tenkte derfor og lakere opp det som er blått igjen (det er en bil lakerer som skal gjøre det for meg.)

 

Satt og tittet litt på finn og så noen nyerer Hydrolifter som var grå i steden for. se b.l.a. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31477601

 

Tenkte kansje jeg skaule lakere den i samme farge som yamahaen jeg har bak på i stede for blå..

 

Tror dere det kan bli kult eller er det kun hydrolift som får leke litt med farger?

 

Tror dere det vil trekke ned verdien?

Link to post
Share on other sites

Prøv eller å få en dyktig fagmann på plastbåt rep å sjå på dette ,han kan sikkert finne ut av fargen på gelcoaten og deretter legge på gelcoat

på de stedene hvor stripene er.Dette er å foretrekke fremfor lakking.

En annen mulighet er å legge en plastfilm med farge på der den blå stripen på skrovet ligger. Lakking av båten bør du styre unna så lenge som

mulig.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror det vil slå negativt ut på verdien. Omlakkering er gjerne et minus i seg selv, og en ukurant farge gjør den definitivt ikke mer lettsolgt. Jeg ville heller ha flekket opp skadene, og latt et være med det. Et båtskrog får seg noen riper og merker i blant, det er uungåelig når båten faktisk brukes. Men så lenge det blir håndtert etter hvert så er dette så absolutt ikke noe problem. Så flekk, poler og senk skuldrene er mitt tips :thumbsup: .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...