shaukaas, på 27.01.12 22:43, skrev:
Nei, det var jo akkurat det da... Håpte du hadde funnet en løsning som var rimelig på dette her.
Kan gjerne handle litt sammen her ja; det er jo ikke så mange metrene det er snakk om. En annen mulighet er jo, nok en gang, shopping fra statene. ALLTID billigere der, men ikke alltid så mye. Kabler er det jo uansett überhøy avanse her på berget; så det bør være muligheter.
Finnes det radox eller tilsvarende i 25 og 70 mm2 ?
Kan gjerne handle litt sammen her ja; det er jo ikke så mange metrene det er snakk om. En annen mulighet er jo, nok en gang, shopping fra statene. ALLTID billigere der, men ikke alltid så mye. Kabler er det jo uansett überhøy avanse her på berget; så det bør være muligheter.
Finnes det radox eller tilsvarende i 25 og 70 mm2 ?
Ja får radox i alle tversnitt. Men når jeg handlet 1,5 og 2,5 så måtte det kjøpes i 100 meter lengder. Når det gjelder 10 mm2 og oppover så er det metervare. Men kan sjekke pris på forskjellige dim. Jeg fikk iallefall 45 % avslag på solar katalogpris så det hjalp på. Men det blir jo endel grunnet lengdene jeg måtte ha. Når det gjelder hovedstrømskabler så er det heldigvis mindre lengder.
Usikker på hvor mye det er å spare på Radox fra USA siden det er fra sveits. Men de har nok liknende produkter. Annen mulighet er jo å bruke vanlig RK, men denne er ikke fortinnet.
Strengt tatt burde nok kablene være dobbeltisolert også, iallefall om en ikke bruker sikring på batteripol.