Jump to content

Prosjekt: Nordkapp Comtesse '79


Kaptein Thomas

Recommended Posts

Hei alle prosjekttråd-interesserte!

 

Jeg har funnet mye glede i å følge andres prosjekttråder her inne på forumet de siste to årene, og har lært masse!

 

Forskjellen fra min tråd til mange andre, er at jeg er ferdig med oppussingen av min båt! :cheers:

 

Likevel tenkte jeg kanskje jeg skulle lage en tråd, hvor jeg legger ut noen av de maaange bildene jeg har, og hvor jeg forteller litt om hva, og hvordan jeg har gjort ting. Kanskje andre her inne kan lære noe av meg, og jeg kan helt sikkert lære noe av alle dere til neste gang jeg begynner på et prosjekt! :smiley:

 

Legger ut noen bilder av båten, som den så ut før jeg startet.

 

200820101150.jpg

090720101060.jpg

090720101059.jpg

45_67440397.jpg

 

skulle jeg naturligvis ønske jeg startet denne tråden mens oppussingen pågikk, men sånn ble det altså ikke. Håper noen finner dette interessant uansett? :rolleyes:

 

 

 

Hilsen Thomas :seeya:

Link to post
Share on other sites

Er nok mange som har minner fra disse båtene fra 70 og 80 årene, ja! Vet ikke hvor mange av denne typen som ble laget, men tror de ble produsert fra noe sånt som 71-81 eller noe.. Hvis noen vet det nøyaktig, please correct me! :thumbsup:

 

Min er altså en 79-modell, som jeg kjøpte sommeren 2010. Hvor båten har oppholdt seg siden 79 vet jeg lite om, men kjøpte den av en kar i Skien, som igjen hadde kjøpt den av en i Moss noen år tidligere.

 

I 2001 pusset denne tidligere eieren i Moss opp båten til sånn den var da jeg kjøpte den. Motoren, en VP 4,3 GL 190 HK ble også satt inn i 2001. Drevet er orginalt fra båten var ny(!), og er et VP 275-A.

 

 

Etter en fin halvsesong med båten fra Juli til oktober, begynte jeg å jobbe med båten i november 2010. Ved hjelp av noen kontakter, fikk jeg ordnet meg plass til båten på henger inne i en gruve rett i nærheten av Sandvika. I denne delen av gruven var det i utgangspunktet helt mørkt, og ikke noe aktivitet, men ved å kjøpe et par hundre meter med skjøtekabel, fikk jeg strøm til båten også.

 

a2.jpg

 

Jeg pusset opp en Nordkapp 17, vinteren 09/10, så jeg hadde en del planer for hva jeg skulle gjøre med Comtessen også. I ettertid ser jeg jo at det ble en del mer, men sånn er det jo som regel som mange vet :giggle:

 

Jeg begynte med å rive vekk all skaien. Tanken å ha skai på sidene, var egentlig god, men jeg synes det var alt for mørkt og trist med denne fargen.

 

a3.jpg

 

 

a4.jpg

 

Jeg fjernet all skai på skilleveggen inn til cabinen i baugen, og skai på dash på begge sider. Dette var sikkert fint en gang, men etter mange år så ikke dette ut i det hele tatt. "Fotskamlene" og sidepanelene kvittet jeg meg også med.

 

 

a5.jpg

 

 

a14.jpg

 

Under skaien, der det opprinnelig var gel-coat var det noen stygge merker.

 

a7.jpg

 

Planen min var å fjerne skaien, for så å sparkle og pusse disse sidene, og så lakke/male dem hvite. Det ble en del sparkling og pussing av mange gamle hakk, riper, skruehull osv. De to hullene der høytalerne satt, fjernet jeg og. Dette tok lengre tid enn jeg hadde trodd.

 

a6.jpg

 

a10.jpg

 

a11.jpg

 

Neste steg var å rive ut den gamle dørken. Med en del stygge merker, og litt svikt her og der var planen å bytte ut denne, men teak-laminat(sorte nater) fra Maritim.

 

 

Fortsettelse følger! :seeya:

Link to post
Share on other sites

Skikkelig prosjekt! Litt uvant med skai på sidene ja, men så fint ut synes jeg. Båten så i det hele tatt ganske pen ut før du begynte synes jeg. Fatter hadde innredning under stolene husker jeg, og stolene kunne snus. Vask på babord side og sprit-apparat på styrbord. 2 klappbord på hver side bak.

 

Minnene strømmer på :-)

Link to post
Share on other sites

De før-bildene lyver litt egentlig, hva er det man sier? Fin på avstand, men langt fra fin? :giggle:

 

Stemmer at disse hsr innredning under stolene orginalt ja, men disse ble vel plukket ut da båten ble pusset opp sist, jeg har fortsatt påfyllingslokket til vann, og utløpet fra vasken inntakt. Men noe vanntank eller vask har jeg ikke.

 

Selv om jeg gjerne skulle hatt både bluss og vask innimellom, fungerer det veldig greit uten. Før jeg kjøpte denne prøvekjørte jeg noen like båter, men med bluss osv, men synes det tok litt mye plass, og var litt "rakltete" - sikkert fordi det var gammelt da, men dog.

 

Klappbord har båten også hatt, jeg sparklet igjen skruehullene :cheers_wine:

 

Kommer noen flere bilder imorgen av den nye dørken :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Neste skritt var altså å bytte ut dørken. Noen bilder av rivingen, har jeg ikke dersverre, men noen fra oppbygningen igjen kommer her :smiley:

 

Jeg brukte trykkimprignert 48x48 og 48x98. Det lå en del skitt og møkk under den gamle dørken, noen skruer og litt diverse småtteri. Fant også en 25-øring, det var litt stas! :thumbsup:

 

a15.jpg

 

Laminat-teakplatene limte jeg med Tec7 for å slippe å ha synlige skruer o.l. Brukte tvinger for press under herdingen.

 

b1.jpg

 

b2.jpg

 

Da platene er 1200 x 2400 og dermed naturlignok ikke dekker hele båtens bredde, valgte jeg å lage to langsgående skjøter. Platene skar jeg på langs fra undersiden med sirkelsag i natene. Dette for å prøve å skjule skårene best mulig. Det fungerte egentlig ganske bra! :smiley: Alle plateskårene forseglet jeg med epoxy.

 

b3.jpg

 

b5.jpg

 

Utsparingene laget jeg for å få maksimalt ut av stuverommene i benkene som skulle komme over.

 

b4.jpg

 

Laget også en luke ned til batteriene, med syrefaste hengsler og håndtak nedfelt.

 

b6.jpg

 

Neste skritt var å rive den gamle benken bak, bygge den opp igjen som en U-sofa. Som i dørken var det også en del svikt i benken, så jeg fjernet alt gammelt treverk,og erstattet det med samme trykkimprignerte 2"2 som jeg brukte under dørken.

 

Bilder av benkene fortsetter :flag_bp:

Redigert av Kaptein Thomas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da skriver jeg litt mer, jeg! :flag::santcheer1:

 

 

Neste sak på programmet var da benkene. Jeg hadde lyst på buede ender på U-sofaen så jeg prøvde meg litt fram. Etter litt prøving og feiling fant jeg en bue som jeg syntes fungerte bra. Deretter satt jeg opp reisverket til benkene. Jeg valgte en 45 graders løsning i hjørnene, for å stive av så godt som mulig.

 

b7.jpg

 

b8.jpg

 

 

 

 

Jeg har vært litt borti King Starboard-platene fra Maritim tidligere, og synes de har fungert veldig bra. Det er rett og slett plastplater, som finnes i ulike tykkelser. De gulner ikke, råtner ikke, og er veldig gode å jobbe med. Vanlig verktøy/skruer osv. til treverk brukes, og fungerer helt topp!

 

Prisen er noe stiv, men som sikkert mange vet er det gode tilbud hos Maritim på vinterhalvåret :thumbsup::clap:

 

Til frontene på benkene valgte jeg 6mm platetykkelse. Denne er tynn og myk nok til å kunne bende på, og samtidig så stiv at den er med å stabilisere. Med litt muskelkraft og noen tvinger fikk jeg skrudd fast panelene jeg skar til. Jeg brukte ganske grove skruer for å feste disse. Det var jo litt spend i dem. Med skive på skruen og hette til å "snappe" på, som skjuler skruehodet, ble ikke skruene veldig synlige.

 

Det var litt knotete å bøye pappen rundt de hjørnene for å lage maler, men det gikk da til slutt! :smiley:

 

b9.jpg

 

 

 

Jeg satte også inn fire små led-lamper fra BilTema i benkene. Dette var ikke noe jeg hadde planlagt, men fikk et lite innfall(og lys er jo litt kult) :cool: (De gamle batteriene byttet jeg også ut, forøvrig! De var nærmest søppel begge to :thumbsdown: )

 

b10.jpg

 

b21.jpg

 

 

 

 

På toppen av benkene var jeg avhengig av en litt stivere plate enn på frontene, så her valgte jeg 12mm. Jeg la opp stenderverket sånn at hver luke jeg skar ut, hadde underlag på alle fire sier. På den måten blir belastningen på hengsler osv minst mulig.

 

Alle kanter pusset jeg ned den skarpe eggen på, slik at disse er avrundet og glatte. Det blir en ganske skarp grad på disse platene når de skjæres, og den er grei å fjerne. Jeg borret også to hull i hver luke, så de skal være mulige å åpne. Disse hullene avrundet jeg også graden på.

 

b12.jpg

 

b13.jpg

 

 

 

 

Lokket som skulle over motorrommet, ble det såpass stort spend på, så der måtte jeg legge inn en ekstra avstiver. Denne ligger løst an på to underliggende støtter, slik at den enkelt kan fjernes. Hengslene på lukene tok jeg ikke bilde av, men det kommer vel noen senere :yesnod:

 

På det nederste bildet er luken over motorrommet på plass, og også fronten på motorrommet. Litt provisorisk kobling av strøm gjorde at jeg fikk tatt et bilde med lysene på og :smiley::cheers:

 

b17.jpg

 

b20.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Håper noen finner det interessant å lese her da :rolleyes::wink:

 

 

 

Fortsettelse følger...! :seeya:

Link to post
Share on other sites

De blir ofte litt kantete, som du skriver -Morten-. Som nevnt pusse jeg opp en Nordkapp 17 vinteren 09/10. Der laget jeg også benker av de samme platene, men uten de buede endene. Det ble jo greit det, men synes buene ble bedre.

 

Kan legge ut noen bilder av den forrige båten senere(eller kanskje lage en egen tråd, for den slags skyld :flag_bp: )

 

Platene var greie å bøye også, ikke nødvendig å varme dem opp eller noe.

 

Laminat-dørken synes jeg er veldig praktisk. Nei, ok, det er ikke helt ekte vare, og den kan bli noe varm i sola, men det at den er 100% vedlikeholdsfri og at den tåler omtrent alt, holder for meg :thumbsup:

 

Er ikke noe laminat-tilhenger i utgangspunktet, men denne synes jeg er fin. Prisen er heller ikke så ille synes jeg!

 

Her er link til platene.

 

StianJunior; Begynn oppussingen, og start en egen tråd! :santcheer1:

Redigert av Kaptein Thomas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er julen mer eller mindre over, og jeg fortsetter litt her. :flag_bp:

 

 

Etter benkene var ferdige gikk jeg videre til utformingen av styreposisjon, og deretter omlegging av alt det elektriske. Selv om det ikke var så mange årene siden deler av dette ble byttet, bestemte jeg meg tidlig for å bytte ut alt dette.

 

Jeg brukte mye tid på å finne ut hvordan jeg skulle legg opp brytere osv, men kom etterhvert fram til en løsning som jeg syntes var bra. :smiley:

 

Jeg visste hvilke instrumenter jeg skulle ha, og laget deretter en plan på hvordan jeg skulle legge opp alle bryterne. Jeg bestemte meg underveis for at jeg ville montere en kombinert kartplotter/ekkolodd mer eller mindre integrert. Ikke noe store fancy greier, men likevel noe som piffer opp litt, og som er veldig kjekk å ha!

 

Jeg kom fram til at jeg ville ha 10 brytere, til forskjellige ting, de fem instrumentene, tenningen, og bryterpanel til trim-flaps.

 

På babord side, hadde jeg planlagt å sette inn stereoanlegg, samt å ha et "hanskerom"

 

Etter rivingen så styreposisjonen ut som dette :thumbsdown:

 

a14.jpg

 

Jeg forsterket opp noe, før jeg limte og skrudde på King Starboard plater utenpå den gamle slitte glassfiberen.(her satt det alu-plater med sky på, før jeg begynte å rive)

 

Jeg brukte de samme platene som jeg brukte som fronter på benkene, altså 6mm tykke. Deretter begynte jeg å merke opp hvor jeg skulle ha de forskjellige tingene.

 

 

b22.jpg

 

b23.jpg

 

 

Etter nøyaktige mål var tatt, skar jeg ut feltene. Jeg sparklet også over plateskjøtene, og pusset endene, så disse ble jevne og fine

 

 

b26.jpg

 

 

Her er også et bilde av kartplotteren jeg kjøpte. Denne var på tilbud hos Maritim, og syntes den passet det jeg lette etter ganske bra.

 

 

b25.jpg

 

 

På babord side, laget jeg et hanskerom av de samme platene, og satte også inn et sprutdeksel til stereoen. Den dere såvidt ser gjennom glasset, er den gamle :smiley:

 

 

b24.jpg

 

 

Jeg satte inn alle intrumenter osv. for å sjekke hvordan det ble, og var veldig fornøyd! :cool::smiley:

 

 

b27.jpg

 

 

Begge disse "kassene" på både babord, og styrbord side, skulle jeg trekke med sky senere. så tusjmerker osv. hadde ingen betydning :smiley:

 

 

Neste skritt var å fjerne alt gammelt elektisk, og legge opp nye sikringer, brytere osv.

 

 

Fortsettelse følger!

 

 

Forresten, godt nyttår alle sammen! :fireworks1::newyearsign::newyearcheers:

 

Hilsen Thomas.

Link to post
Share on other sites

Takk skal dere ha, hyggelig med tilbakemeldinger, og visshet om at noen leser det jeg skriver :flag_bp:

 

Angående prisene på Maritim, så har de vært ganske så urokkelige, med unntak av to-tre ganger. Ellers har jeg bare benyttet meg av tilbudene. De har jo en egen tilbudskatalog på vinterhalvåret(1.11 - 1.3 tror jeg) og der er det mye å spare! :cheers_wine: Har handlet omtrent alt hos Maritim(litt hos Sea Sea også), og har fått MYE bra hjelp! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Da røyk girkassa på firmabilen, så da har jeg litt tid til å fortsette her :headbang::flag_bp:

 

Neste punkt var altå utskifting av alt det elektriske. Dette har jeg desverre ikke så mange bilder av, men noen ble det.

 

 

 

Jeg begynte å legge opp jord til følgende brukere:

 

Lensepumpe i brønn under motor

Avtrekksvifte i motorrom

2x 12v uttak i benk på styrbord side

4x led-lamper i benker bak

2x led-lamper i kommende "fotkasser"

2x led-lamper i benker i cabin foran

2x halogenlamper styreposisjon

2x halogenlamper i kommende oppbevaringsrom styrb.+bab.

12v uttak i hanskerom

Halogenlamper i cabin foran

Bauglys

Lanterner

Eberspächer varmeapparat

Stereoanlegg

Trimflaps

Kartplotter/ekkolodd

Lys på brytere

 

Disse samlet jeg ved styreposisjon på en koblingsskinne, som igjen var tilkoblet en grov kabel som gikk til "batterirommet".

 

 

 

Videre la jeg opp strømmen. Jeg begynte ved hver bruker, og la opp kabler med "fargekoder", til bryterne ved styreposisjon. Etter en del research på forhånd valgte jeg carlingswitch fra Maritim.

 

stroem10.jpg

 

Jeg syntes disse så brukervennlige ut, og likte også at det hvite feltet lyser rødt når bryteren står på "on".

 

Kjøpte først moteringspanelene , eller "rammene", og satte disse inn hullene jeg hadde skåret ut i dashen. Og så la jeg kabel etter kabel fra følgende brukere til bryterne, og deretter til sikringspanelet:

 

Lensepumpe i brønn under motor

Avtrekksvifte i motorrom

2x 12v uttak i benk på styrbord side

4x led-lamper i benker bak

2x led-lamper i kommende fotkasser

2x led-lamper i benker i cabin foran

2x halogenlamper styreposisjon

2x halogenlamper i kommende oppbevaringsrom styrb.+bab.

12v uttak i hanskerom

Halogenlamper i cabin foran

Bauglys

Lanterner

Eberspächer varmeapparat

 

 

stroem7.jpg

 

 

stroem6.jpg

 

 

Det kommer flere bilder av brytere osv ved styreposisjon senere.

 

 

 

Alle forbrukerne skulle ikke via bryterpanelet ved styreposisjon, så følgende la jeg opp rett til sikringspanel.

 

Stereoanlegg

Trimflaps

Kartplotter/ekkolodd

Lys til brytere

 

Litt rot ble det underveis :yesnod:

 

stroem5.jpg

 

 

 

 

Jeg brukte en del tid på å bestemme meg for hvordan sikringer jeg skulle bruke, automat eller ikke automat, osv.. Jeg kom fram til at jeg ville ha det så pent som mulig, men samtidig enkelt å bruke. Jeg kom fram til at jeg strengt tatt ikke hadde bruk for automatsikringer, så valget falt på en litt "hjemmelaget" greie.

 

Jeg kjøpte to sikringsholdere av denne typen

 

stroem11.jpg

 

Og så en oppbevaringsboks omtrent lik denne.

 

stroem12.jpg

 

Deretter, limte jeg sikringsholderne fast inne i oppbevaringsboksen med tec7, og deretter borret ut hull til de forskjellige kablene som skulle til og fra "sikringsskapet".

 

stroem8.jpg

 

Plasseringen av mitt "hjemmelagde" sikringsskap kommmer det bilder av senere! :yesnod::yesnod:

 

 

 

 

Det neste var å legge opp kabel fra sikringsskapet til batterirommet. Her brukte jeg en relativt grov kabel. Ingen bilder av dette desverre..

 

 

Jeg kjøpte to nye batterier. De to som satt i båten fra tidligere, var omtrent kaputt, så jeg tenkte det var greit å anskaffe nye.

 

Valget falt på AGM-batterier fra Maritim. Et 120 A som forbruksbatteri, og et 100 A som startbatteri.

 

stroem.jpg

 

stroem2.jpg

 

 

 

 

Etter mange(sikkert dumme) spørsmål, og mange(gode og veldig hjelpsomme) svar, på Maritim, valgte jeg denne hovedstrømstavlen.

 

stroem9.jpg

 

Grunnen til at jeg valgte denne var flere. På min forrige båt hadde jeg en veldig enkel batterivelger av typen 1 - 2 - 1+2 - Off. Den fungerte greit, men var ute etter noe litt mer avansert.

 

Denne velgeren, har tre brytere, en on/off til forbruksbatteri, en on/off til startbatteri, og en on/off til "nødstart". Dvs. at batteriene er helt adskilt, slik at man ikke trenger å bekymre seg for å ikke ha nok strøm til å starte motoren.

 

Det voltsensitive releet, kobler man sånn, at dynamoen på motoren først lader opp startbatteriet, og når det er fulladet, lades forbruksbatteriet :thumbsup:

 

Dersom startbatteriet av en eller annen grunn ikke skulle "orke" å dra starteren på motoren, har man nødstartbryteren, som gjør at begge batteriene kobles sammen, noe som igjen gjør at forbruksbatteriet "hjelper til" under start av motor.

 

Her er et bilde av monteringsanvisningen

 

stroem4.jpg

 

 

Til å begynne med slet litt med koblingen av denne, men med god hjelp på telefon fra Maritim, gikk det til slutt! :tongue:

 

 

 

 

Videre monterte jeg en batterilader til 220v, som lader på samme måte som dynamoen nå gjør. Først startbatteriet, og deretter forbruksbatteriet.

 

Valget falt på denne Waeco-laderen fra SeaSea.

 

stroem13.jpg

 

 

 

 

Jeg har desverre ingen bilder av "batterirommet" ferdig oppkoblet, men det skal jeg få tatt en dag snart! Det ligger jo tilgjengelig og åpent under dørken :thumbsup: Foreløpig, får jeg bare vist hvordan det så ut før jeg begynte, og etter det var malt.. :flag_bp:

 

a13.jpg

 

150220111636.jpg

 

150220111639.jpg

 

 

 

 

Jeg la også opp kabler til høytalerne, to i benkene bak, og to i benkene i cabinen foran. Foreløpig har jeg bare montert høytalere i benkene bak, og det holder i massevis.

 

Jeg kjøpte høytalere fra Boss hos Maritim, disse spiller skikkelig bra! :cheers:

 

stroem14.jpg

 

Høytalerne har jeg montert i benkene bak, pekende fremover. Jeg har ikke noe bilde som viser disse, men bildet under forklarer noe.Paint er fint :thumbsup::giggle:

 

 

b172.jpg

 

Rommet inne i benkene under det skraverte området, har jeg skilt ut fra resten av oppbevaringsrommene i benkene, for å ha som kabinett til høytaleren. Dette gir en veldig god lyd, med god bass-gjengivelse. Den røde "sirkelen" er der høytaleren sitter, og det er naturligvis gjort på samme måte på babord.

 

 

 

Jeg valgte denne spilleren fra Sony. Har hatt en Boss-spiller tidligere, som fungerte greit, men ble sterkt anbefalt denne av en bekjent som kan mere om sånt enn meg. Denne spiller rett fra iPod, har usb-inngang, CD, radio, og har også trådløs fjernkontroll, som jeg har satt mere pris på i sommer enn hva jeg hadde trodd på forhånd!

 

stroem15.png

 

Kjøpet ble gjort hos Navy på Blommenholm, til en grei vinterpris. Dog, når jeg nå ser prisen fra USA på nettet, skjønner jeg jo at jeg burde kjøpt den derfra...men men.. :crazy:

 

 

Fra tidligere, var det montert en Eberspächer defroster i båten. Denne var desverre helt ferdig, så denne måtte byttes ut. Til min store forundring fant jeg nøyaktig den samme hos Maritim, så det ble egentlig plug and play.

 

Dette er altså defrosteren. Suger luft utefra, varmer den opp med kjølevannet fra motoren, og har to utganger. Effekten er på 4200W(200 M3/time) noe jeg syntes var nok i en 21-fots båt.

 

stroem16.jpg

 

Denne monterte jeg inne i høytaler kabinettet på babord side. Luft innsuget la jeg opp der det lå fra før - i skrogsiden, over fenderlista rett over der defrosteren ble montert.

 

De to utgangene, eller dysene, for varmluft gjemte jeg litt bort, den ene under "styreposisjon" på babord side, og den andre ved benkene foran i cabinen.

 

Denne har jeg fått myyye glede av! Tørr, varm luft er alltid kjærkomment på fuktige vår- og høstkvelder :flag_bp:

 

Flere bilder av de forskjellige lampene osv, får jeg legge ut senere! :thumbsup:

 

 

Jeg må jo også si at denne jobben brukte jeg myye tid på. En ting var jo å praktisk gjøre jobben, en annen ting var all planleggingen først. Valg av ditt og valg av datt. Hadde ikke noe særlig erfaring med strøm osv. da jeg begynte, men lærte mye underveis av dyktige "konsulenter" på telefon! :yesnod::yesnod:

 

 

 

 

 

Dette ble et langt innlegg, så dette får være alt for denne gang.

 

 

Håper dere følger med, fortsettelse følger! :seeya::seeya:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Videre! :smiley:

 

Neste steg, var å sette opp sidepanelene, foran benkene.

 

Bildet viser den spede begynnelse med litt reisverk.

 

sp.jpg

 

 

Panelene skulle også dette det åpne området over benkene, opp mot glassfiberen.

 

b13.jpg

 

 

Tidligere, var det brukt kryssfinèrplater, trukket med lys grå sky. Disse så egentlig helt greie ut, men det var en del råte i dem, så de ble kastet under rivingen.

 

Jeg bestemte meg tidlig for å bruke de samme platene, som jeg brukte som fronter på benkene, nemlig King Starboard 6mm. Syntes jeg hadde blitt litt halv-dreven på disse nå :flag:

 

For å utnytte all dødplassen som ville bli bak disse, ville jeg lage oppbevaringsrom for noen småting i disse panelene. Jeg skulle også ha det "hjemmelagde" sikringsskapet, innfelt på styrbord side.

 

Jag hadde også planlagt lys i forbinnelse med disse oppbevaringsrommene, så på forhånd la jeg kabler klare, i begge rommene.

 

På de to bildene under, er reisverket, og de to oppbevaringsrommene ferdig.

 

Babord:

 

sp2.jpg

 

 

Styrbord:

 

sp3.jpg

 

 

 

Videre skar jeg en hel king starboard i to, slik at jeg ikke ville få noen skjøter på noen av de to panelene. Det ble en del måling, og merking og justering, men til slutt satt begge platene fint, både på styrbord-, og babord side.

 

Jeg skar ut åpninger i platene til oppbevaringsrommene. Syntes det ble fint med 90 graders vinkel bakover, mens en skrå vinkel foran. De runde hjørnene, merket jeg etter en CRC-sprayboks :tongue:

 

sp4.jpg

 

 

Helt fremst, ser dere også sikringsskapet innfelt. Har desverre ingen bilder av babord side, men løste det på akkurat samme måten der, med unntak av sikringsskapet, naturligvis :smiley:

 

Litt dårlig det siste bildet, men hovedtrekkene, kommer vel greit fram. :cheers:

 

Fotkasser neste! God søndag alle sammen! :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...