Bitteliten, på 31.12.11 10:45, skrev:
Hvofor var det viktig å få Cummins motor?
Er båten kjøpt i Norge eller utlandet?
Jeg har bare en forkjærlighet for det som virker, altså amerikansk hehe.... Neida, jeg kjenner denne motoren fra før, trenger du deler i en fei er det bare å plukke fra en bil.
Stabile og slitesterke som er ok på dieselforbruk. Synes 41 motorene blir for lite i en så tung båt.
Båten er kjøpt i utlandet .
REM, på 31.12.11 11:21, skrev:
Engelsk båtproduksjon på sitt aller beste dette her. Glassfiberkvalitet og gelcoat av ypperste merke, og en egen klasse i forhold til norske båter fra samme periode. På minussiden vil jeg i første omgang trekke fram det elektriske opplegget. Det er under pari på disse båtene.
Når det gjelder motor er nok 41-serien litt i snaueste laget til denne båten. Med ferievekt på 8500 kg kommer den liksom aldrig helt ut av vannet. Skulle jeg kjøpt meg en ny 35 i dag ville jeg lete opp en av de (få) som var levert med 60-serie.
Er det på 12v siden det er "dårligst REM? eller gjelder det alt. Jeg brukte nesten en dag på å finne alle koblinger, har gått over alle og strammet til. Ikke antydning til varme noe sted
Jori, på 31.12.11 12:04, skrev:
Praktisk spørsmål, hva slags utsyr brukte du til polishen? Ser du har brukt maguire produkter, noe spesielt sted du kan kjøpe dette i større volum og til gode priser? Hvor mye gikk med på ditt skrog?
Skroget ditt ble lekkert, jeg skal selv polere opp min Princess fra samme tid til våren, ser jo at det blir resultat gjør man dette riktig og med riktige produkter
Jeg har kjøpt en poleringsmaskin med soft start og stor pute, Samme typen som selges i båtforretninger i koffert. Også kjøpt på vårmessa. Trur jeg ga ca 500 kr.
Krever litt trening føre det blir bra, men ingen heksekunst. Bruker maskinen på bilen også.
Kjøper polish på vår messa. best pris da, 1 flaske av hver, holder 2-3 år. Går lite middel med så lett polert gelcoat
torbi, på 31.12.11 15:23, skrev:
ray.
Hvor kjøpte du sitron syre? og blande du med noe eller bare ren sitron syre når du rense delene?
Sitronsyra kjøpes på Balkanboden i sverige. Dette er da pulver, blander det ut i spring varmtvann. Ca 2,5 dl pr 10 liter vann er det jeg bruker.
Blandingen tar veldig godt når vannet er varmt, for så å bli redusert noe når vannet blir kaldt.
Godt nytt år til dere alle
Takk for tilbakemeldingene !!
Redigert av ray: 31.12.11 17:00