Ip.Content

Logo

Ipad som plotter

• Logg inn for svare
225 svar på dette emnet

#221 Jmek1 Ikke pålogget Postet 22.05.12 10:51

• Medlem
Har Navionics på iPad2 og Garmin 3010 plotter. Synes ipaden er bedre å navigere etter. Mine oppfattninger av Ipad vs garminen er: Minst like nøyaktig, mye bedre skjerm også i sollys og tydligere lettere lesbare kart.

#222 Stella Polaris Ikke pålogget Postet 22.05.12 17:15

• Medlem
Hei
Jeg veksler mellom Navionics og Isailor. Litt forskjellig styrke og begrensning på dem. Isailorkartet kan du tørne i ønsket retning. Alle navn på kartet orienterer seg da automatisk.
Mvh

#223 MajorAndy Ikke pålogget Postet 22.05.12 21:07

• Medlem
Jeg har nu som den sidste person i verden fået en iPad. Har købt Nacionics til den og er fint tilfreds. På havet kan det tage lidt tid før man får et fix på gps men den virker. Og jeg savner nu virkelig en enkel måde at få overført ruter og waypoints fra iPad til min Simrad plotter.

Det oplagte burde være at på koblet plotteren på et trådløst net i båden og dermed også kunne hente vejr, vind og vejr/nedbør-radaroverlay på plotteren. Det må komme.

#224 Knut T. Ikke pålogget Postet 24.05.12 14:12

• Medlem

Vis innleggErik, på 02.05.12 18:30, skrev:

Jeg har tatt i bruk Isailor. Jeg er missfornød med at jeg må zoome ett par hakk for langt inn før den viser fullt detaljnivå. Man kan mao ikke se alle småholmer før man er nede på ca 250m pr cm, jeg savner det detaljnivået minst fom ca 1000m, helst mer. Har lett og lett men finner ikke noe sted å endre dette.

Siste oppdatering når det gjelder detaljer i kart. Sendte Mail til iSailor og fikk svar.:

Dear Knut Torvestad,

Thank you for your message.

We are working to improve the situation with the displaying of the chart data depending on the scale.
In one of new versions the situation will be improved.

If you have any other additional questions about iSailor, please contact us.

Best Regards,
iSailor Support Team
www.iSailor.us

-----Original Message-----
Sent: Tuesday, May 22, 2012 7:44 PM
To: iSailor Support
Subject: iSailor map

Hello
Have got the map: Norway, Oslo to Aalesund. I think the iSailor App is wery good, But there is something I don't like! When i zoom out a little, I loose all details. I nede to have the map zoomed in a lot to Get the details.
I also have Navionics map, and there I have all details almost always.
(But I don't like Navionics, because you can't Get course up, and you don't Get the course and GPS coordinats in the chart when you move. Only speed.) Do you plan to do something about this problem?

Yours

Knut Torvestad

Redigert av Knut T.: 24.05.12 14:14

#225 Stella Polaris Ikke pålogget Postet 24.05.12 18:59

• Medlem
Hei
Bra tiltak. Dette kan bli skitbra om vi gir feedback til utviklingsteamene. mvh

#226 Permagne Pålogget Postet I går 01:42

• Medlem
Jeg har også sendt tilsvarende melding til utviklerne av Isalor. Dette er et utrolig spennende aspekt ved app's, og oppdateringer, at vi kanskje kan påvirke et problem.  Og får en forbedret utgave innenfor rimelig tid... Jeg lever i håpet i alle fall :-D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2