Tranen2, på 02.01.12 19:42, skrev:
.. har drevet med lyd/audio/hifi i over 30 år og har følgelig bruk mye penger på dette hjemme.
Men i båten har jeg kun en batteridrevet radio.
...
RSL, på 02.01.12 22:00, skrev:
JA.. Du har helt klart for mye lyd i båten din. Ikke nok med det, men det var da en forferdelig ulyd også.
Sånn ulyd har så vidt meg bekjent aldri kommet fra min båt og jeg ville hatet om du skulle legge deg i nærheten av der jeg lå for å nyte lyden av bølgeskvulp og lyden av stillhet. ...Det er nok ulyder i hverdagen om du spør meg.
..
Mouche, på 02.01.12 22:18, skrev:
lite, på 02.01.12 22:23, skrev:
..Jeg har også brukt mye penger og tid på stereo de siste 15 årene, og skal også ha litt lyd i båten på sikt. Finnes uansett "kvalitet" og "kvantitet" på lyd, og jeg gidder ikke høy lyd som låter søppel. Da er det bedre med lav og fin lyd.
... det er nok bare brife og partyfaktor igjen i de fleste stereoer som er montert slik.
..
JGH, på 03.01.12 02:31, skrev:
...Plagsomt med dei som alltid skal tvinge andre til å høyra på ulydane dei velger å omgi seg med. ...
Enig med siteringene over her.
Skal jeg høre musikk med kvalitet gjør jeg det hjemme.
Fint at du er obs! på at andre ikke blir plaget med din musikk, som kan oppleves som støy av andre.
På sjøen "bor" vi ofte nær hverandre samt at lyden bærer langt, så vær snill og vis hensyn.