Ip.Content

Logo

Prosjekt - Oppgradering av Agder 840.

• Logg inn for svare
69 svar på dette emnet

#61 26 Gimsøy Ikke pålogget Postet 06.03.12 23:06

• Medlem
Kjempe flott ble det der.  :thumbsup:

#62 Møkkalasset Ikke pålogget Postet 06.03.12 23:53

• Medlem
Takk Gimsøy. Tror det blir bra når det blir montert. Håper på litt mildere vær snart. Verker etter å begynne i båten. :smiley:

#63 taunus Ikke pålogget Postet 07.03.12 00:35

• Medlem
Dette blir så fint at du ikke kan bruke båten ..

#64 Møkkalasset Ikke pålogget Postet 07.03.12 00:48

• Medlem
He he. Cluet er å ha mange nok lakkstrøk til at interiøret tåler det meste av påkjenninger. :lol: Denne lakken skal tåle det meste. Også en skvett ankerdram som måtte bli liggende til neste dag....  :cheers_wine: Men takk, taunus.

#65 Møkkalasset Ikke pålogget Postet 22.03.12 09:04

• Medlem
Da har jeg hentet skapet hos glassmesteren. Nå gjenstår montering i båten.

Post bilde
Post bilde
Post bilde
Post bilde

#66 Møkkalasset Ikke pålogget Postet 23.03.12 22:21

• Medlem
For ikke å repetere meg selv i flere tråder viser jeg til egen trådom speilskapet.
Utover dette har jeg holdt på med andre ting. Laget hull og montert dør i sideskott. Kjøpte denne på Biltema og monterte overfalshengsler. Rommet på innsiden er for stort til å være ubenyttet.

Post bilde

Tror bl.a. at den nyinnkjøpte landstrømssentralen havner der.

Post bilde

Løsningen med vippbar kapteinstol er nå tilpasset og fungerer. Nå har jeg tilgang til rommet bak kjøleskapet. Greit å ha ekstra lagringsplass.

Post bilde

Kjøpte en rustrfri gassfjær hos Maritim. Kosta litt, men er skikkelige saker. Løfter 18 kg.

Post bilde
Post bilde

Lokk for tilgang:

Post bilde

Står fint oppe:

Post bilde

Så har jeg i likhet med nyere versjoner av båten laget en innfelt hylle i skottsiden ved passasjerstol. Måtte først sjekke etter utskjæring hvor mye dybde jeg hadde til rådighet. Det viste seg at jeg traff godt, slik at det nå bare er å sette rygg påhyllen og begynne på lakkejobben. Hyllen er laget med fals og vil bli hengslet slik at man kan komme til hulrommet bak skottet hvis behov.

Post bilde

Et av behovene er monteringen av denne:

Post bilde

Plasseringen av resten av fatølsanlegget har jeg nå kontroll på. Kjøpte også en inverter idag for å se om dat lar seg drifte med motor igang. Uansett, det blir  :cheers:  når alt er ferdig, i verste fall kun ved tilgang på landstrøm. :smiley:

#67 Møkkalasset Ikke pålogget Postet 05.05.12 23:17

• Medlem
Litt stille fra denne kanten en stund, men har vært veldig opptatt med å hjelpe gutta med å få ferdig russebilen. Nå er de i Kongeparken og jeg har fått tid til å konsentrere meg om båten.

Post bilde

Krydderhylla er hengslet for å kunne komme til hurtigkoblinga. Har en ekstra tappehane, slik at jeg kan ta med anlegget hjem ved behov.

Post bilde

Måtte lage en litan "spacer" for å nok klaring mellom skrog og skott. En liten pirkejobb...

Post bilde

Liten klaring til stolryggen foran, men det går. Ville gjerne ha tappehanen i forbindelse med vasken. Kan jo bli noe søl.... :smiley:

Post bilde

Inkaskruer med "blendelokk"...

#68 Polarn Ikke pålogget Postet 06.05.12 10:33

• Fikk regninga fra VP
  • Medlem
Den båten blir fet, satan så blankt treverk ombord. Konge. Er det en øltappekran vi ser, eller er den til vann?

#69 pipp Ikke pålogget Postet 06.05.12 10:58

• Medlem
Flott jobb.
Det kan bli mange fine turer med den krana der :cheers:

#70 Møkkalasset Ikke pålogget Postet 06.05.12 15:51

• Medlem

Vis innleggPolarn, på 06.05.12 10:33, skrev:

Er det en øltappekran vi ser, eller er den til vann?
Det er til øl. Skikkelig fatølsanlegg med kjøling. :smiley: :cheers: