Uten båt, på 25.01.12 10:42, skrev:
Kansje en hva-var-det-som-skjedde-tur.
Svar:Det skal vi ikke se bort i fra. Det hadde vært til stor hjelp for de etterlatte om han mot all formodligen skulle finne noe, om det er det som er en del av hans intensjoner. Hva ville jeg ha gjort? Jo, med hans kunnskap så hadde jeg reist for å se om jeg fant noe.
mtvedten, på 25.01.12 11:01, skrev:
Jeg ønsker han lykke til!
Jarle er kanskje virkeligehetens svar på Jack Sparrow, en fri sjel som ikke lar seg stoppe av byrokratiske regler.
Så lenge han ikke er ute etter å skade naturen burde det vel være "fri ferdsel" og "allemansretten" gjelde på havet og?
Svar: At det finnes sær-regler i disse områdene er si og så. men, det gjelder vel i mer kommersielle henseende som turisme, oljeselskaper osv. At de ønsker å vite hva som befinner seg av ulike aktører der oppe ligger i sakens natur? En tusseladd som Jarle, med jolla av en båt i forhold til andre motordrevne farkoster burde kunne reise dit på eget ansvar.
Worry II, på 25.01.12 11:14, skrev:
Helt klart ! Jeg ser på Andøy som et ikon som klarer å gjennomføre en livsstil jeg selv bare kan drømme om..
Svar: ... Det eneste av eventyr til sjøss jeg kommer til å få oppleve av ekstrem art, er hva mennekser som kaptein Jarle og hans likemenn lar meg ta del i. jeg er en stor takk skyldig til disse mannskapsmedlemene som i fare for eget liv, ja selv ofrer sine liv, for å kunne selv oppleve, samt dele med oss andre via tv-ruta til stoooor inspirasjon.