Fanta, på 25.01.12 16:19, skrev:
I min verden var han ansvarlig for ekspedisjonen - herunder båt og mannskap selv om han tok en avstikker på land. Det er han som ga oppgaven å ta beslutninger til et annet besetningsmedlem som ikke var skipper på skuta.
Ekspedisjonsleder ja. Men IKKE kaptein når skuta forlot entrygg havn som de etter avtale skulle være i til han returnerte fra sydpolen. Jarle forlot skuta og en av de andre overtok som kaptein. En ganske vanlig handling på de fleste båter, en kaptein går i land en annen overtar.
abella, på 25.01.12 18:02, skrev:
er enig med lars-h, noen må stoppe denne tosken, før han setter igang en stor leiteaksjon igjenn,
og så blåser avisene,og annen media opp kor "store helter" dei er, klovner er det rette ordet.
mannen har ikke respekt for sjøen,sjøl om noen hevder at denne guttongen har vert "på sjøen" mesteparten
av tiden, kansje en innsjø, er det en pappagutt, som bare kan bruke penger uten å gjøre et skikkelig
arbeid, håper at NZ, stopper dette tullet før han setter andre liv i fare!!!!
Skal han stoppes før han gjør noe ulovlig? Man kan ikke stoppe noen inå gjøre lovlige handlinger bare fordi du ikke liker det. Antar at det er mange som seiler i dette farvannet nå når det er sommer der nede skal man stoppe alle sammen fordi det KANSKJE kan bli dårlig vær? Det må da være lov til å ha planer om å dra på en sydpolekspedisjon. Selv har jeg lyst til å seile til Shetland alene til sommeren, skulle jeg stoppes fordi noen mener at det kan være farlig gjøre det alene?
Verado, på 25.01.12 20:28, skrev:
Det er på tide at New Zealanske myndigheter tauer inn denne karen og setter en stopper for denne bayasen som ikke respekterer verken lover og
regler samt gir blaffen i sikkerheten til mannskapet.
Dummeste jeg har hørt.
Redigert av jandrea: 25.01.12 21:25