Chiefengineer, på 02.02.12 21:53, skrev:
Så må du vel definitivt ha en feil i systemet. Er du sikkert at installasjonen er utført i henhold til installasjonsinstruksen? Det er nemlig en rekke ting å ta hensyn til her og som skal ihensyntas under montasjen.
Forøvrig er det ikke på lager eller børster du får problemene her uavhangig av om du kjører på lavlast eller fullast. De tåler titusenvis av timer uten krøll. Det er i dieselsupply- / luftsirkulasjon- / brennkammerdelen problemene oftest kommer så det er her du må fokusere.
Jeg er forøvrig ikke forhandler men har som nevnt flere tusen problemfrie driftstimer på nye Eberspacher varmere de siste årene og kan bare si deg med sikkerhet at lavlastkjøring er "no good". På dette som på det meste annet forbrenningsutstyr. Få varmeren reparert, sjekk hele installasjonen din og verifiser mot instruksjonen før du setter den i drift igjen og tenk over driftsmønsteret for hvordan den benyttes så tar nok dette seg på tak.
Der meget merkelig at lager på min viftemotor var helt steike gåen etter bare noen få tusen timer da?
Ingen ting hadde vert bedre en fått varmeren til å vare, men eg har mine tvil
Varmeren er instalert etter instruksjonen med tanke på slangelengde, dimensjoner, opne løp osv.
Eit annet problem er at motorene ikkje er ment å opnes, eg måtte brekke opp liminga på forbrenningsluft viftehjulet for å klare å skifte lagera, Nå i høst var der ikkje mer å hente, då var slitebana til børstene omtrent helt vekkslitt
Min varmer er ikkje for stor til båten, denne står i en femtifoter på ca25 br.tonn, den er heller i minste laget når det er kaldt, og den går vel heller sjelden med lavlast, i hvertfall vinterhalvåret
Men for all del, vist noen har tips om hvordan eg skal få hendelse til virke mer en en måne eller to avgangen, så må dei skrike ut
Redigert av zoltan: 03.02.12 15:16