Med forbehold om at det kan være enkelte bronsjegjennomføringer her, tenkte jeg å komme med noen tanker over min lille "undersøkelse" så langt.Helt klart at Baatplassmedlemmene har båter i langt bedre stand enn de jeg så på i vinter. Synes egentlig det er ganske bra at 50% har gjennomføringer som er nyere enn 10 år.
Jeg vil i tillegg tro at har man kjøpt messinggjennomføringer av ok kvalitet burde man ikke miste nattesøvnen om de nærmer seg 20 år. Om jeg har rett i dette har vi litt over 72% som har båter som er rimelig trygge.
4% har aldri tenkt over saken. Om jeg får lov til å trekke den slutningen at disse har båter som har noen år på nakken, er jeg en del av en ikke ubetydelig minoritet på snaue 28% som lever med en viss risiko.
Sakset fra artikkelen jeg linket til i første innlegg:
"Dersom båten din synker på grunn av korrosjon, dekker vanligvis ikke forsikringen dette."
En del løftet pekefingeren når Geir Hels båt gikk til bunns uten forsikring. Jeg vet jeg setter dette litt på spissen nå, men om utsagnet ovenfor stemmer er det vel ganske mange av oss som er i "samme båt"?