Det stemmer at dette er en kjørevarmer, opprinnelig fra en Toyota Yaris. Det viser seg at den ikke har noe uttak for start av pumpe eller kupevifte, fordi den startes sammen med motorens tenning.
Imidlertid har jeg etter litt mas på Eber kundeservice, fått klemt ut av dem at det skal være mulig å hente signal for start av sirkulasjonspumpa fra gul ledning på
Easystart T som jeg monterer for å programmere start av varmeren.
Akkurat nå er gjennomføring av slager til 2 stk Silencio2 , og trekking av kabler som pågår. Jeg får ikke sjekket om dette fungerer før den jobben er ferdig. Dersom det ikke virker må jeg inn i varmeren å hente relesignal fra innsiden, noe jeg håper å slippe.
Med Easystart kan denne varmeren kjøres kontinuerlig, uten at den stopper etter en times drift, slik Webastoen i bilen min gjør.
Har benkekjørt varmeren før montering i båten, og den fungerte fint ved å 12 v inn på hovedledninger samt gul og blå kabel. Så varmer og pumpe kan om ikke annet startes ved via en eller to vanlige brytere. Men da mister jeg muligheten til en programert lunk om morran
Takker for hjelpa så langt, likte spesielt idèen fra "Amalie" om å starte sirkulasjonspumpa sammen med defrostervifta. Den må kopieres!. Har også brukt
hjemmesiden til "Amalie" som mal for å finne gode løsninger. Kjekt med folk som dokumenterer prosjektene sine!
Så tommel opp for Båtplassen, mange flinke båtfolk her!