Ip.Content

Logo

Garanti. Hvor små feil er normalt å bruke garantien på?

• Logg inn for svare
43 svar på dette emnet

#41 SM330S Ikke pålogget Postet 14.02.12 07:54

• Medlem
kan du ikke bare bytte ledninga eller feste den på nytt da? om den spiller når du lirker på ledninga er det jo ikke høytaleren som er gåen, bare dårlig kontakt. hvis ikke koster vanntette boss høytalere under 500 pr par på maritim...

#42 Per Harald Ikke pålogget Postet 14.02.12 08:35

• Medlem
Hadde et par saker med Lunde Båt om småting, som de selvfølgelig kunne utbedre, MEN. Båten måtte leveres i Leanbukta. :headbang:  Da er det ikke lenger økonomisk forsvarig å benytte seg av retten til å få småting utbedret. Billigere å la et lokalt verksted utbedre småting.

Når det gjelder høyttaler hadde jeg brukt retten til å reklamere, men jeg hadde klargjort med forhandler før jeg hadde demontert disse.

Når det er sagt så må vi velger hvilke kamper vi tar. Det kan koste mer en det smaker, men et forsøk er det verdt.

Per Harald

Redigert av Per Harald: 14.02.12 08:36

#43 NilsPils Ikke pålogget Postet 14.02.12 09:59

• Medlem

Vis innleggquantumduck, på 14.02.12 07:05, skrev:

Må også si jeg synes du har et litt merkelig ståsted, egentlig. I første omgang skjønner jeg godt hva du mener, men du kan jo ikke regne med at alle du handler med har like bra bakkekontakt som deg selv?
Når jeg kjøper en brukt båt regner jeg med at det finnes skjulte feil og mangler. Jeg synes derfor ikke at det uten videre er rettferdig med to års klagefrist ved privatkjøp. Men dersom selger visste, og unnlot å fortelle, eller til og med skjulte... Da fortjener han selvfølgelig helvete! Men likevel vil jeg alltid spørre meg selv om det er verdt bryet og ubehagelighetene. Man skal tross alt også ikke pådra seg unødig stress og hjertesvikt for småting.

#44 glalaks Ikke pålogget Postet 14.02.12 10:20

• Medlem

Vis innleggSM330S, på 14.02.12 07:54, skrev:

kan du ikke bare bytte ledninga eller feste den på nytt da? om den spiller når du lirker på ledninga er det jo ikke høytaleren som er gåen, bare dårlig kontakt. hvis ikke koster vanntette boss høytalere under 500 pr par på maritim...
Jo det er mulig det går an. Problemet er at det er mye plast rundt så er vanskelig å komme til. Og innen jeg får evt prøvd å fikse den, er garantien gått ut. Derfor jeg tar det nå.
Jeg vet de selger Høytalere på maritim ja. Men hva er poenget med å betale for en garanti om man ikke bruker den ved en feil?

Jeg fikser så klart diverse småting selv, selv om det kanskje kunne blitt dekt av garanti..