Jump to content

Sinkanoder fra Biltema - er de OK?


Møkkalasset

Recommended Posts

Var innom Maritim for å kjøpe sinkanode, men de var utsolgt for det meste. Biltema har, men snakket med en opplagsnabo og han sa at han var skeptisk da han påsto at de ikke tæret like mye som andre anoder. Søkte litt i noen gamle tråder uten å finne annet enn at det virket som at de som hadde prøvd disse var fornøyd. Er det noe hold i min opplagsnabos påstander? Skal sjøsette i morgen så svar haster....

Link to post
Share on other sites

Hvis testen til Ingar viser at Bt anoden er best har jeg misforstått den, jeg tror ikke at BT sin er dårlig. Selv kjøpte jeg ny propell fra VP og bestillte anode i samme slengen. Første gangen jeg bytter nå.

 

så på testen igjen nå, og jeg hadde selvsagt tolket den feil og må bare beklage dette :smiley:

Redigert av Kristian_H (see edit history)
Link to post
Share on other sites

]

Er ikke godt å si hvem som leverer til Biltema eller de andre større forhandlere. Sannsynnligvis er kvalitetskravene sammenfallende.

Så lenge de teres, går eg utfra de gjør god jobb.

Fant en ca 2 år? gammel artikkel i båtmagasinet, som viser at da var Maretim sin leveradør best ihht krav. Har også god erfaring med sink derfra.

 

Artikkel Båtmagasinet

Link to post
Share on other sites

Helt bortkastet å betale dobbel pris etter mitt syn. Den gjør jobben. :yesnod:

 

 

ikke vits å betale det dobbelte for ''samme'' produkt, BT sine funker like bra som alle andre

 

 

Hvor ble det av alle argumentene om at man får hva man betaler for?

 

Ikke at det har vært et tema i denne tråden, men noen har jo brukt det som et argument i andre tråder, f.eks. om batterier og voltsensitive releer (som vel ikke ble helt konkludert...)

 

Vil forøvrig også slutte meg til de som ikke vil betale mer for et produkt som ikke er bedre :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Hva gjelder sink anoder er det vel snarere slik at man betaler for noe en helst hadde sluppet å skifte :giggle:

 

Ser at det er en smule forskjell på om en har aksling eller drev. På den annen side er jeg av den oppfatning at uavhengig av leverandør av sink anode er en sink anode en sink anode. Den bør skiftes hvert år etter mitt syn. Vi snakker da om en kostnad på 150 kr for 2 anoder til drev på BT og det dobbelte hos VP.

 

Forskjell i kvalitet her er mikroskopisk og uten betydning etter min erfaring og snart 50 år i båt om vi tar med bleie tiden. :giggle:

 

Bevares, kjøp anoden hos VP til det dobbelte slik at de kan fortsette de ublu prisene og får minst føling av konkurranse. :thumbsup:

 

Hva gjelder drivaksel belgen og drev er jeg kanskje noe mere skeptisk og hadde nok godt for den kraftigere varianten til VP selv om den koster det dobbelte. Det er jaggu også det eneste som bør kjøpes hos Vp etter mitt syn.

 

God påske. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Har selv brukt BT sin i mange år. Den fungerer utmerket og skiftes hver sesong. Helt bortkastet å betale dobbel pris etter mitt syn. Den gjør jobben. :yesnod:

 

Har samme erfaring som ovennevnte. Finner samme leverandør hos Biltema som hos andre båtbutikker.

Anodene gjør jobben sin de.

Link to post
Share on other sites

Nå flyter skuta. Hentes hjem i morgen. Ville ha skjedd i ettermiddag hvis ikke jeg hadde måttet stille opp på Torp for å overlevere en bil jeg har solgt. Kjøperen kom fra Lofoten. Merkelig at det ikke går an å selge en bil lokalt. :smiley: På toppen av det hele var fyren fra Latvia...

Link to post
Share on other sites

Merkelig at det ikke går an å selge en bil lokalt.

 

Merkelig det der ja! tidligere kjøpte og solgte vi biler lokalt, de aller dristigste med i Osloavisene sidne prisene gjerne var litt lavere der. Men etter at finn.no kom på banen så er det å reise landet på kryss og tvers for å kjøpe og selge bil. Noen ting var faktisk lettere før...

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Jeg har brukt sink fra Biltema på flyndra de to siste sesongene.

Den tæres godt, mens annet metall er i god behold.

:)

Og i min båthavn er det en del krypstrøm, eller hva det kalles, på grunn av slurv med galvanisk skille på landstrømsanlegget i en del båter, og som gir fare for tæring.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...