Ip.Content

Logo
Din hjemmehavn på nettet!



Suzuki DT30 demontering av undervannshus


  • Logg inn for svare
6 svar på dette emnet

#1 crusern Ikke pålogget Postet 23.05.12 21:50 

  • Medlem
  • Innlegg: 10
  • Registrert: 16.05.12
  • Aktiv: 20.03.13
Har en Suzuki DT30 2002-modell som jeg prøvde å bytte impeller på i dag. Løsnet seks skruer og tenkte det skulle gå greit, men den gang ei. Fikk en god glipe på 2-3 cm, men derfra ville ikke huset rikke seg. Jeg hadde på følelsen at det var drivakslingen som hang igjen, men er ikke sikker. En av de to tynne "stengene" løsnet greit, men den tykke (drivakslingen?) hang igjen.

Hva er det jeg ikke har forstått? Leser på noen gamle forumposter at det kan være enda en skrue/mutter som må løs. Har noen tips/bilder/forklaringer til hvordan dette gjøres?

#2 Lars K Ikke pålogget Postet 24.05.12 04:27 

  • Hobbymekker

  • Medlem
  • Innlegg: 858
  • Registrert: 30.05.07
  • Aktiv: I dag 12:33
Drivakselen skal følge med undervannshuset uten noe demontering.
Denne kan ruste fast oppe i selve motoren,så man må banke litt forsiktig så ikke du ødelegger noe.
Er det girakslingen som henger igjen,dette er den fremste stanga når du står bak motoren.
Sett motoren i revers så ser du en skrue med kontramutter rett over undervannhuset.

#3 crusern Ikke pålogget Postet 28.05.12 10:52 

  • Medlem
  • Innlegg: 10
  • Registrert: 16.05.12
  • Aktiv: 20.03.13
Hvor mye sprut skal det være ut fra denne motoren? Litt i tvil om impelleren må byttes, hullet bakpå motoren gir spytting og ingen gjevn strøm av vann. Er dette riktig?

#4 Lars K Ikke pålogget Postet 28.05.12 13:20 

  • Hobbymekker

  • Medlem
  • Innlegg: 858
  • Registrert: 30.05.07
  • Aktiv: I dag 12:33
Kontrollstrålen skal være jevn hele tiden,men er normalt at den kun "spytter" litt vann ut av de to hullene bak på stammen.
Resten av kjølevannet går ut i propellen.

Når motoren går skal du akkurat måtte løfte hånda hvis du holder på selve toppen.
Ca 80-90 grader er vel riktig arbeidstemp ved belastning.

#5 enter4u Ikke pålogget Postet 28.05.12 13:21 

  • Enter4u

  • Medlem
  • Innlegg: 1.785
  • Registrert: 23.11.03
  • Aktiv: 12.12.14
Jeg også hadde sånn spytting fra kontrollstrålen. Staket opp hullet dert vannet kommer ut, så ble strålen kraftig som den skal være,

#6 crusern Ikke pålogget Postet 31.05.12 12:44 

  • Medlem
  • Innlegg: 10
  • Registrert: 16.05.12
  • Aktiv: 20.03.13
Ok, takk. Er det de to store hullene du mener med kontrollstrålen? Er jo også et pittelite hull hvor vannet strømmer ut rett etter oppstart.

#7 Lars K Ikke pålogget Postet 31.05.12 17:12 

  • Hobbymekker

  • Medlem
  • Innlegg: 858
  • Registrert: 30.05.07
  • Aktiv: I dag 12:33
Kontrollstrålen er det lille som "tisser" ut på siden. Her kan det fort sette seg noe rusk som gjør at strålen blir ujevn.






Copyright baatplassen.no.
Tekst og bilder kan kun benyttes etter skriftlig tillatelse fra medlemmet som har publisert det.
Annet innhold etter skriftlig tillatelse fra baatplassen.no.