crusern Startet 23.Mai.2012 Del på Facebook Startet 23.Mai.2012 Har en Suzuki DT30 2002-modell som jeg prøvde å bytte impeller på i dag. Løsnet seks skruer og tenkte det skulle gå greit, men den gang ei. Fikk en god glipe på 2-3 cm, men derfra ville ikke huset rikke seg. Jeg hadde på følelsen at det var drivakslingen som hang igjen, men er ikke sikker. En av de to tynne "stengene" løsnet greit, men den tykke (drivakslingen?) hang igjen. Hva er det jeg ikke har forstått? Leser på noen gamle forumposter at det kan være enda en skrue/mutter som må løs. Har noen tips/bilder/forklaringer til hvordan dette gjøres? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Svart 24.Mai.2012 Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 Drivakselen skal følge med undervannshuset uten noe demontering. Denne kan ruste fast oppe i selve motoren,så man må banke litt forsiktig så ikke du ødelegger noe. Er det girakslingen som henger igjen,dette er den fremste stanga når du står bak motoren. Sett motoren i revers så ser du en skrue med kontramutter rett over undervannhuset. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
crusern Svart 28.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Hvor mye sprut skal det være ut fra denne motoren? Litt i tvil om impelleren må byttes, hullet bakpå motoren gir spytting og ingen gjevn strøm av vann. Er dette riktig? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Kontrollstrålen skal være jevn hele tiden,men er normalt at den kun "spytter" litt vann ut av de to hullene bak på stammen. Resten av kjølevannet går ut i propellen. Når motoren går skal du akkurat måtte løfte hånda hvis du holder på selve toppen. Ca 80-90 grader er vel riktig arbeidstemp ved belastning. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
enter4u Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Jeg også hadde sånn spytting fra kontrollstrålen. Staket opp hullet dert vannet kommer ut, så ble strålen kraftig som den skal være, Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
crusern Svart 31.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Ok, takk. Er det de to store hullene du mener med kontrollstrålen? Er jo også et pittelite hull hvor vannet strømmer ut rett etter oppstart. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars K Svart 31.Mai.2012 Del på Facebook Svart 31.Mai.2012 Kontrollstrålen er det lille som "tisser" ut på siden. Her kan det fort sette seg noe rusk som gjør at strålen blir ujevn. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.