Jump to content

Suzuki DT30 demontering av undervannshus


crusern

Recommended Posts

Har en Suzuki DT30 2002-modell som jeg prøvde å bytte impeller på i dag. Løsnet seks skruer og tenkte det skulle gå greit, men den gang ei. Fikk en god glipe på 2-3 cm, men derfra ville ikke huset rikke seg. Jeg hadde på følelsen at det var drivakslingen som hang igjen, men er ikke sikker. En av de to tynne "stengene" løsnet greit, men den tykke (drivakslingen?) hang igjen.

 

Hva er det jeg ikke har forstått? Leser på noen gamle forumposter at det kan være enda en skrue/mutter som må løs. Har noen tips/bilder/forklaringer til hvordan dette gjøres?

Link to post
Share on other sites

Drivakselen skal følge med undervannshuset uten noe demontering.

Denne kan ruste fast oppe i selve motoren,så man må banke litt forsiktig så ikke du ødelegger noe.

Er det girakslingen som henger igjen,dette er den fremste stanga når du står bak motoren.

Sett motoren i revers så ser du en skrue med kontramutter rett over undervannhuset.

Link to post
Share on other sites

Kontrollstrålen skal være jevn hele tiden,men er normalt at den kun "spytter" litt vann ut av de to hullene bak på stammen.

Resten av kjølevannet går ut i propellen.

 

Når motoren går skal du akkurat måtte løfte hånda hvis du holder på selve toppen.

Ca 80-90 grader er vel riktig arbeidstemp ved belastning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...