Prøver selv å finne ut om alt vil virke ved å koble på
Mercmonitor til junctionboxen, der mine eksisterende SC1000 turtellere står tilkoblet - og ledig terminerte terminaler for flere instrumenter .
Ut i fra hva jeg har lest meg til skal alle DTS instrumenter virke fint så lenge de har de sensorene de trenger koblet til nettet. Men dessverre er de fleste erfaringene med utenbordsmotorer i USA.
Regner med når du nevner "
smartcraftboksen bak i motorrommet", så gjelder det den store sorte boksen Mercruiser kaller "wessel interface panel"?Denne boksen gjør om analoge signaler om til digitale. Og alle ikke digitale vanlige sensorer må kobles inn til denne boksen med ledningsnettet som går ut til motoren.Jeg har vanlig analog 0-340? ohm tankmåler. Disse var det bare å koble direkte inn på ledningsnettet til motorene (når en fant ut hvilken plugg og fargekombinasjon). Samme koblingspunkt på ledningsnettet har også 2 ekstra pinner ledige for å koble til andre tankmålere.Turtelleren har L/timen. Fartsmåleren skal ha L/nm, forutsatt at fartsmåler eller GPS er koblet inn i ledningsnettet.Siden du har turtelleren så har du muligens manualen. Eller en litt mer fyldig enLitt info om ledningstilkoblinger også.Enig at Brunswick ikke fremstår med mye kunnskap. Dessverre ser det ut til at forhandlerne har store problemer med å få tak i andre en papirpushere i konsernet når det kommer tekniske spørsmål også. Selv ikke et enkelt spørsmål jeg hadde i starten av instalasjonen med hvor tilkoble tankene for måling kunne de komme opp med...Mercmonitor hadde de ikke engang hørt om enda sist jeg prøvde å få info.