Fikk tak i anlegget i vinter:

Slik er det montert i skapet. (Måtte ofre mesteparten av gryteskapet, men laget et nytt gryteskap i skottet ut mot skrogsida. Og da er skipperfruen fornøyd.)

Kjøleren er utstyrt med temperaturregulator og termostat. Max effektforbruk er 580 W, men denne slår inn og ut. Erfaringen med 600 W inverter og 12V70A dynamo, var at jeg ikke tappet batteribanken under kjøring, selv med 5 tørste kompiser på tur. Ved landligge er jeg evhengig av landstrøm etter en times tid.

Litt jobb med strekking av slanger, men viktig å få det skjult. Under dørken har jeg plassert (liggende) 6 kg trykkflaske med kullsyre. Denne rekker til 25-30 fat, så da skulle jeg ha noen sesonger.

Laget en krydderhylle som jeg hengslet, slik at jeg kommer til installasjonen fra baksiden.

Slangen er isolert hele veien fra kjøleren.

Måtte lage en distansekloss for å få nok klaring bak.

Jeg har basert meg på dansk øl, da jeg er ofte i Danmark i forbindelse med jobben. Fatene er på 25 liter. Ved å tolle inn 20 liter. (5 liter går på tollfri kvote) så kommer ølet på ca 40 kr/l. Har sjekket prisene i Norge, og de skulle ha 65 kr/ l, noe som er dyrere enn å kjøpe boksøl i butikkene. Nå er ikke pris det største poenget i denne sammenheng, her er det selve gimmicken med å ha fatølsanlegg ombord som teller.
Så er det bare å tappe seg et glass da.....

Skål, og god sommer!