Jump to content

Erfaring med maling av PVC gummibåt


chris_craft

Recommended Posts

Hvorfor male den? Ta heller å vask den grundig. Min ble som ny med et fettfjerningsmiddel.

 

Jeg gjorde det samme og året etter var igjen den falmede kanten på toppen av gummibåten på plass. Så enig med TS, jeg også søker en god maling, men synes Coelan er sinnsykt dyr, kan jo kjøpe brukt gummibåt for samme pris. Tipset med Billakk høres bra ut. Rover hva slags fabrikant brukte du?

Link to post
Share on other sites

Lakken jeg brukte var et "samsurium" av lakkrester i forskjellige farger fra mitt tidligere karosseriversted. Rørt isammen, ble det en riktig fin gråfarge:-)

 

Mao, samme hvilken type bare man ikke bruker herder. Hvor mange liter gikk med, er vel egentlig vel så spennende, så sliper man ekstra turer til butikken?

Link to post
Share on other sites

Ville vel renset med Blue Marine dyprens, så gått over med new gum så det holder seg fint, evt også med gumemp 100 som de har kommet med (og som jeg ikke har prøvd enda). Hvorfor male gummibåten med mindre man ønsker en annen farge?

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

CSL..... Umulig å rense noe som ikke er der .....Rødfargen var vekk, rosa båt, med krakkelering og solskader i plasten. Alternativet var å bytte "pølse".

Malte rundt alle beslag og D ringfester med en liten pensel, Rullet så resten med en mini lakkrulle.

Men, har tidligere også malt en PVC båt med "spesialmaling" fra Vulken i Stavanger. "Galdyr" maling som tørker på sekunder, og båten full av penselstrøk. Billak var faktisk mye bedre, og i mitt tilfelle, gratis:-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...