Jump to content

Maling av gummibåt ? Erfaringer ?


PAGURUS III

Recommended Posts

Jeg vurderer å shine opp vår slitne og falmede gummibåt ved å male den.

 

På nettet kom jeg over et malingsmerke som heter "Colean" (importeres av et firma som heter Galeas Trading i Tønsberg), som er laget for gummilister, gummibåter, fendere etc.

 

Er det noen som har erfaringer med maling av gummibåter ? Evt. erfaringer med merket Colean" ?

 

MVH

 

PANDURUS :fishing:

"Sommer... alltid!!!..."

Link to post
Share on other sites

Jeg vurderer å shine opp vår slitne og falmede gummibåt ved å male den.

 

På nettet kom jeg over et malingsmerke som heter "Colean" (importeres av et firma som heter Galeas Trading i Tønsberg), som er laget for gummilister, gummibåter, fendere etc.

 

Er det noen som har erfaringer med maling av gummibåter ?  Evt. erfaringer med merket Colean" ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har ikke selv erfaring med bruk av dette, men heter det ikke "Coelan"? Det blir isåfall benyttet sammen med en duk/netting som dekksmaling på trebåter. Redigert av Lars_Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt litt om coelan, de bruker det som nevnt på trebåter (iallefall noen....) Det er et slags gummibelegg som har den fantastiske egenskapen at det kan strekkes over 300% !! og det sitter som fy!. Så til gummibåt osv er det sikkert ikke så mye som er bedre. Jeg har forresten hørt om noen som brukte det på gamle vinduslister i gummi, da var lei av det rant sort nedover det hvite skoget, så de forseglet det med coelan.

På en messe kom jeg over en stand hvor de hadde malt opp en halv fender. Det var en god kant etter maskeringstapen rundt hele fenderen og jeg fikk prøve med nøkler og alt annet jeg ville for å få den til å løsne fra fenderen , men til ingen nytte... så at det er fint til slikt som du nevner har jeg ingen grunn til å tvile på. men til trebåt?? vel.... har sett en nydelig Riva junior med dette systemet, men den var flydd til Holland og sprøytet hos en expert ....

 

En annen sak er at det er ganske stiv m2 pris på dette. Ring Galeas, de er veldig hjelpsomme. De har forresten en nettside, som jeg ikke finner i farta.

 

erik

Redigert av majali (see edit history)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...