Jump to content

Yamarin ferdig bunnstoffet fra fabrikk - dumt å sjøsette?


Slip

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en ny Yamarin som leveres ferdig stoffet. Forsto det på selgeren som båten kommer ferdig stoffet fra fabrikken, altså ikke noe de legger på lokalt hos forhandleren.

Er det bare å slenge båten på sjøen med denne fakrikkstoffingen, eller bør jeg legge på et ekstra lag utenpå?

 

Litt redd for at denne stoffingen skal være av dårlig kvalitet, slik at jeg får masse groing i løpet av sommeren.. Er det noen som har testet yamarins originalstoffing i sjøen en sesong?

Link to post
Share on other sites

Er nok litt forskjellige kvaliteter på dette i fra den enkelte fabrikkant. Har bare erfaring i fra Askeladden ang. " ferdig stoffet båt i fra fabrikk" , men det var ikke bra kvalitet over den jobben der i fra. Ujevnt lag både med primer og bunnstoff. Ikke påsmørt/fusket/helligdager der hvor krybbestøttene hadde stått. Mye subb/småkvist etc. hadde blåst opp under båten før bunnstoffet var tørt, antakelig stått utendørs i mye vind med jobben. Veldig ujevn/skakk vannlinje-avsetning. (5cm høyere på den ene siden.). Ikke noe mellomrom mellom bunnstoff og motorplaten akter. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Flott - takk for alle svar!

 

Jeg var å kikket på båten min i dag, og det ser ut som stoffingen er gjort skikkelig. Det var ingen urenheter - som jeg kunne se iallefall.

 

Planen er nå å sjøsette båten om et par dager uten ytterligere bunnstoffing. Så får vi se til høsten hvordan det har gått :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...