Jump to content

Satelitt tv i båt?


Sakèna

Recommended Posts

Har ingen erfaring med satellitt-antenne i båt, men hvorvidt du kan motta de norske kanalene avhenger av hvor i utlandet du skal. Det er vel bare et par satellitter som har de norske kanalene, og du er avhengig av å være i "footprint" av disse, og tror det vil si Nord-Europa. Utgangspunktet for at disse kanalene overhodet finnes på satellitt er vel oljeinstallasjoner og Svalbard.

Link to post
Share on other sites

Dekningsområde for Norske kanaler som jeg har erfart fra skip.

Når vi går sydover forsvinner Norske kanaler sånn ca ett døgns seilas syd for Gibraltar.

Får også norskekanaler ett lite stykke innover i middelhavet. forsvinner ett par dager før Kreta

De som ser Norsk tv på Kanariholmane, (vet de får det inn), må ha noe mer enn en vanlig tallerken.

 

Hva som er tilgengelig av satelitt anlegg for fritidsflåten har jeg ingen anelse om.

Redigert av Mariell (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mulig jeg er på ville veier og har misforstått strengen, men hvorfor ikke bruke nett-TV ombord? (Eller i ulandet for den del)

Padda + Apple-TV + en eller annen box for internett???

Vesentlig billigere!

Har US TV på padda som sengelektyre før øyan detter igjen... :giggle:

Funker bra!

 

Bare pass på at du har rimelig nett-tilgang uten særlig mengdebegrensning +++

Redigert av Marwin (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Padda + Apple-TV + en eller annen box for internett???

Det blir helt uaktuelt å sitte på padda å se tv. På apple tv får du ikke inn like mange kanaler og du må ha ganske svære antenner for å få internett raskt nok til å se like høyoppløst tv som på satelitt.

 

Takk for tipset men ikke aktuelt :wink: .

Link to post
Share on other sites

Det er heller ikke helt uten utfordringer å se norske kanaler på nett-tv når du er utenfor Norge. NRK sender bare innenfor Norge, skal du se deres kanaler på nett utaskjærs må du ha VPN-forbindelse til Norge og få en "norsk" IP adresse. Min erfaring (riktignok hovedsakelig via hoteller, ikke fra båt) er at båndbredden ofte er for liten til at det blir noen særlig opplevelse å se norsk TV (men man får ofte inn lyden på Dagsrevyen, og da vet man jo i det minste om Dovre har falt)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...