Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

Dette blir kjekt! Hentetråder er en fantastisk fin måte å presentere landsdeler, ruter og steder for båtfolk som ikke har vært overalt før. Jeg er overbevist om at slike tråder er med på å senke folks terskel for å dra på langtur til sommeren til nytt og ukjent farvann. Og når man følger reisen så lærer man seg Norges geografi på nytt og lettere kan plassere steder, fjorder og havstykker i forhold til hverandre. Da senkes terskelen for å reise på tur.

Selv lærte jeg mye om Danmarks kystforhold under SAP sin tur og ble veldig overrasket over hvordan det var både mtp avstander og dybdeforhold.

Jeg har reist to gange med båt fra Ålesund og sørover. Første gang med motorbåt til Stavanger, hoppet av på Ølberg pga jobb og at båten måtte vente på været over Jærens rev. Andre gang med seilbåt til Kr.sand. To svært ulike turer. Med motorbåt gikk det fra Sandshamn, N for Stad, til Bømlo på en dagsetappe... Måløy-Stavanger på 500 liter diesel :)

Mine foreldre drar drar hvert å herfra til Sørlandet med motorbåt. Det er et godt stykke, men det er ferie.

Nå blir det kjekt når "mitt distrikt" også kommer på kartet. Og kanskje enda flere får inspirasjon til å legge turen hit til sommeren. -skal tro hvilke elektroniske hjelpemidler og bildeoverføringsmuligheter vi har tilgjengelig om 4-5 år når Stadtunellen står ferdig. Live sending via mAIS?

 

Når det gjelder været , så kommer det til å bli bra vær den 21.mars. Det er det alltid den dagen her i distriktet. Hvorfor jeg husker det? - jo jeg har bursdag den 21. I år er det den 35. I rekken.

 

Får jeg muligheten til det, så møter jeg opp på kaia når dere kommer til Brosundet. Jeg har arbeidshelg, men skal nok få tuslet ned i havna en tur uansett. Så får dere se når Stad tillater passering. Om det drøyer, så er det noen fine plasser her i sona.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Snekker'n har jo lagt lista for bildedokumentasjon i sine tidligere tråder også, så her tro jeg det blir mange 3-dagers på meg :lol:

 

Takk for hyggelig kommmentar.

Jeg skal prøve å ta noen beskrivende bilder på veien, hvis det ikke blir for vått.

Håper at det regner fra seg før fredag 21/3!

 

1394609478.jpg

Redigert av Snekker'n (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig - det ser ikke godt ud. en veritabel serie af lavtryk står i kø i Atlanten og venter på at aflevere deres last af vand og vind over Vestnorge i den kommende periode. Hvis der er et lille lys i mørket er det, at den aller seneste kørsel fra amerikanske GFS har en lidt anden udvikling. Her er der lidt mere stabilt vejr, men udviklingen er usikker og har svinget meget i den seneste tid.

 

bilde

 

Der har dog været nogenlunde enighed om at udviklingen efter den 24. tyder på lidt mere stabilitet. Vi trommer videre!!

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blir litt usikker på hvordan appen ser ut hos deg, men når jeg åpner den har den en Start og en Stopp-knapp. Trykker du på Stopp går den rimelig raskt av nett, men der er en liten forsinkelse. Nederst er det en Status og der står det hos meg "Stopped" for øyeblikket.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...