Jump to content

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt


Knude

Recommended Posts

Morsomt å lese. Bruker selv veldig lignende teknikk med å støpe paneler på støpebord først, for deretter å montere dette sammen til riktig form og så støpe ferdig innvendig før litt sliping og sparkling utvendig. Det forutsetter noen kompromisser med tanke på kurvaturer, men tidbesparelsen er stor. Vil tippe du sparer flere tusen timer på ditt prosjekt på denne måten.

 

Blir spennende å følge med videre. Inspirerende å se på andres arbeid :-)

Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt at nordmenn blir kalt tiltaksløse, late og ikke har initiativ, og hvilken nasjonalitet har du? Du kan jo umulig være norsk! :giggle:

Du imponerer med proskjektet ditt, og kommer til å få hyppige besøk her på båtplassen.

Masse lykke til!!! :thumbsup:

 

Men så var det en ting jeg lurer på. Det øverste bildet/tegning er det du lagt ut i ditt første innlegg, mens det nederste fant jeg i Bruce Roberts web-side.

Kan du si meg hvilket som har de riktige proporsjonene?

 


 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Da dekket på forskipet og motor rom var ferdig ble hallen demontert. Siden skroget er så høyt måtte hele byggingen flyttes til vannet . Det hadde ikke hvert mulig å frakte ferdig båt på landeveien

Bildene viser skroget ferdig bortsett fra akterspeilen . Det var veldig spennende å se båten fra siden for første gang.

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...