Jump to content

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt


Knude

Recommended Posts

De laget alt på plassen. Bolter ble kuttet / puter ble sydd / Sveising av syrefast og stål. Det syrefaste har jeg aldrig sett maken til. Det ble beiset og hånd polert til det ble mye blankere en det vi ser på Norsk produserte båter.

De var eget snekkerverksted som laget alle innrednigs detaljer. De hadde ikke noe problem med HMS heller siden det ikke var vegger i verkstedet, bare tak.

 

Og om dette ikke var tilstrekkelig

Chris Craft kopi i teak

 

bilde

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Siden du setter pris på at det er mange som følger med:

Her er en til som stiller seg i beundrernes rekker: Det er utrolig spennende å se hvordan noen tør drømme et så stort prosjekt og så ta det ned og skape drømmebåten sin!

 

Gleder meg til å følge md på fortsettelsen!

Link to post
Share on other sites

Svar til volfro

 

Vi håper at dette skal bli en sommerbolig når den blir ferdig. Om noen år håper egentlig at vi skal bo ombord fra April og kanskje så lenge som til November. Thailand resten av vinteren.

 

Og ut over det så er jeg så heldig at jeg har ei båtgal kone!!! :yesnod:

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Flott tråd og spennende prosjekt.. Det står respekt at dette, både tiltakslyst og resultat sålangt er upåklagelig :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Før opplegg blir alle divinysell flatene målt ut og kuttet. Dette fordi de blir trykket ned i laminatet o opplegget.

Det består av 2 lag 600gr. csm + 2 lag kryssaksial matte 600/90 Formax

 

Da blir det seende sånn ut:

 

bilde

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Hvor stort støpebord har du? Og hva har du bygd det opp av? Selv har jeg et på 3m x 2,4m som er bygd opp av 5 stk baderompanel med høyglans overflate.

 

Forøvrig morsomt å følge med på en tråd hvor ting blir gjort akkurat slik jeg selv gjør det. Holder på med badeplattform, og den blir også gjort mest mulig ferdig før jeg løsner den fra støpebordet.

Redigert av Fortego (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når du legger på Divyncell, hvordan sikrer du deg at det ikke blir luftlommer i mellom ytterhuden og Divyncellen? En måte jeg tenker er vakumering, men antar det hadde vært omtalt om det var metoden din.

 

Er det rett og slett god og våt matte, så Divyncellen og presse på plass?

 

TA

Link to post
Share on other sites

Det eg lurar på er korleis set ein sammen desse platene, butt i butt?, korleis gjer ein det i skøytane? blir det like sterkt som midt på plata?

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Plata er vel mest av alt et distansemateriale. Men det er jo fint at den isolerer så godt.

Disse to lagene på hver sin side av platen lager styrken i denne konstruksjonen.

 

Den er grei det har eg fått med meg, det eg lurar på er korleis ein får sterke skøytar mellom dei store platene som er ferdigstøypte og korleis ein får fine skøytar utvendig som ikkje synest.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...