Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Svart (redigert)

Fuglevik og venter på kompis.

 

bilde

 

Må finne ut av strømproblemene.

Skrur jeg av hovedbrytere og lar de være av kommer strømmen tilbake i noen min før det bryter.

Flikker brytere funker ikke

 

Noen med kjennskap til disse båtene som vet om det er noe elektronikk ifm strømpanelet og brytere? Fj styrte releer feks?

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hovedbryterene slipper strøm gjennom men null strøm i hovedpanelet bak dashen i taket på stikkabin.

Vi ser ikke den feite tilførselpussen så skrur ned taket i kabinen for å se under dash.

 

Skitt det her. Burde vært utenfor jomfruland nå :-(

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Ser ut for at det er brukt for små rekkeklemmer I forhold til kabelen og at kabelen ligg I klemma utan nitar på?

Då vil det ikkje fungera over tid, mangetråda kablar må påførast nitar for å fungera i slike klemmer..

 

Men det var godt å finna denne feilen I kampens hete, no får me tru de får ein problemfri tur..!

Link to post
Share on other sites

Tjøme og verdens ende bak oss. Går skipsleia på innsiden av svenner.

Vind og sjø fra N så roligst nærme land.

26 knop er behagelig nå.

 

bilde

 

Ja, Har VHF Bjørn.

Lytter 16 og arbeidskanalene når jeg husker å svitsje på veien.

Navnet på båten er jeg usikker på i farten

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Dette går unna. Synes du er langt fra land med tanke på nordlig vindretning.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Passerer lyngør nå. Fint føre. Vinden har akkurat går fra stille til S SW som meldt. Håper det tar litt tid før sjøen bygger seg opp så vi kommer lengst mulig.

 

bilde

 

bilde

 

Noens dom vet om billig diesel etter ny hellesund til Mandal eller spangereid?

Tenker på å droppe Kr sand

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...