Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Bjørn Løvjomås skrev for 1 time siden:

 

@Grand Banks jr, du skulle jo kommet innom å vært sannhetsvitne på fullført stempling🤪👍

 

He he. Turte ikke å stikke innom. Tenkte dere ville ha litt uforstyrret tid. Men dere har jo et avstandsvitne da, ha ha.

 

Du klarte til og med å forevige fiskebåten min ser det ut til. Fikk ut turbåten i dag, så da skal fiskebåten på land for sommeren. :

96092226_Image2020-06-23at12_08_07am.png.8cfccef59bc98dc56f26acdd675fdf6f.png

God tur videre i morgen @sap_2000! Alltid hyggelig å følge med på oppdateringene! 🙂

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev for 4 timer siden:
Bjørn Løvjomås skrev for 6 timer siden:

 

@Grand Banks jr, du skulle jo kommet innom å vært sannhetsvitne på fullført stempling🤪👍

 

He he. Turte ikke å stikke innom. Tenkte dere ville ha litt uforstyrret tid.

Hehe  @sap_2000og jeg krangler som et gammelt ektepar.. men vi kan oppføre oss pent av og til.😂😂😂  Å det er alltid hyggelig å treffe andre gode Bp folk

White Lady ligger jo her, så om du ser folk ombord neste gang må du komme bortom👍

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Nydelig vær da! Frister "bittelitt"...

 

Om én uke satser jeg på at jeg er samme veien. Om enn "litt" tregere... :giggle:

 

Jeg satser på en rundtur til Søgne og se litt på gamle trakter. 

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Tape og strips må man ha 👍 

 

på vei inn mot Egersund nå.  Skal hilse på noen bekjente som er på motsatt vei.  
de rapporterte om rotete forhold langs Jæren og var nede i 10-12 kn. 
når jeg gikk ut ved lista var det vindstille men med litt gammalsjø fra alle kanter ble rundt 20 kn.  
Begynt å blåse litt fra syd nå så går kjapt videre. Båten skal innerst i Ålfjorden og jeg har flybillet hjem 20:45
 

bilder  

C472C9FB-A3AD-409F-8204-0FCF644CC3D6.jpeg

ACA8D9A4-EC1F-4DD4-817A-82636180EF48.jpeg

7380EC9D-C58E-465E-9866-A87BFBAA4152.jpeg

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 40 minutter siden:

Begynt å blåse litt fra syd nå så går kjapt videre. Båten skal innerst i Ålfjorden og jeg har flybillet hjem 20:45

 

Aha, du skal helt inn dit. Og med litt tidspress innlagt så er det vel bare å gå på!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 17 minutter siden:

Helt nydelig.  Smal, spiss og dyp V gjør den relativt  behagelig o forhold som i dag.  Plenty med Power i motbakkene også 😎

Ligger båten på Finn? Kunne ikke se den.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 4 minutter siden:


sjøen har dratt seg rundt Karmøy så var litt medsjø og tilbakeslag rundt sletta og Ryvarden.  
Tempoet øker nok litt lenger inn i fjorden. 
 

27 NM igjen

 

 

:thumbsup:  Nå passerer du snart Valestrand, der min mormos slekt kommer fra. Og når du runder spissen ved Tittelsnes har du Bjoa og Romsaøyene innover på babord. Der kommer min far og en rekke andre forfedre fra. :smiley:

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...