Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Ikke sant at slike arbeidgiver/ansatt samtaler kan være litt anstrengende, men givende!

 

I tilfelle du ikke kjenner til det, Tom, så har Gule sider Kart blitt et fantastisk planleggingsverktøy. Du kan skifte mellom kart og satelitt, og nå er det også overlay både med gjestehavner og uthavner, med linker til sider med videre informasjon. Svært få steder jeg ikke finner igjen der.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da kan jeg anbefale TV serien "Hvor fartøy flyte kan" med Dag Lindebjerg. :thumbsup:  Han er innom noen fantastiske steder langs kysten og forteller entusiastisk om stedene. Kanskje du får noen tips der? (Den kan ses på nettet og NRK) :cheers:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Tror dette blir en kanontur Tom Rør.

 

Selv er jeg fra Bodø, og er oppvokst på et fiskevær som heter Fleinvær,  www.fleinvaer.no der min mors familie var fiskere og fyrvoktere.

Jeg vet om en drøss flotte plasser, men vær obs på tidevannet. Ikke legg deg inn med baug mot land og anker bak, om du ikke vil sjekke båtens underside da.....

du har nevnt Saltstraumen, verdens sterkeste tidevannsstrøm, her skal du høre på kjentfolk. Det er mange ulykker som har skjedd med turister som har neglisjert kreftene.

sjekk ut www.visitbodo.com/no/filmer her er film om Saltstraumen både over og under vann.

 

Jeg regner med at du "trekker tråden opp" når tiden begynner å nærme seg planlegging, jeg er klar til å tipse i bøtter og spann.

 

--Normarco--

Link to post
Share on other sites

Har vært på Fleinvær med båt fra Bodø en gang for noen år siden. Flott plass :-)

Tidevannet er jeg obs på, og da jeg ikke har vinsj bak enda, vil jeg ikke gå i den fella  :giggle: Har gått i Saltstraumen, og Sundstraumen med skjærgårdsjeep, og fikk da tips fra noen gammelkarer som lå og fisket rett utafor, da jeg syntes det så litt voldsomt ut.

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

  Dere kan bare begynne å glede dere. Vi var opp til Lofoten i 2009. Svigerforeldrene til vår eldste datter har hytte ved Kobbvatn. Da var det nærmest å ligge med båten i Mørsvikbotn. Helt inne ved E6 var det en butikk og der var det en liten flytebrygge. Bryggen var korter enn båten , derfor la jeg den med hekken inn. Da vi vaknet neste morgen var halv båten nede i bunn. Nå var ikke hjerteinfarkt langt vekke. Det var grusomt å stå å vente på flo. Når endelig båten flaut så kunne jeg konstatere at det ikke var noen skade på båten. Etter dette la vi båten på svei. Jeg vil anbefale å ha med gummijolle

 

    Jan Martin 

Link to post
Share on other sites

Noen som har tips om fine plasser på Trøndelagskysten og møre? Koselige småplasser f.eks.

Halten, Mausund, Bogøyvær, Sula, Smøla, Grip,  meget flotte plasser i havgapet når det er fint vær. Gode navigasjonskunnskaper trengs.Her har noen frøst snus på sjøkartet!  :smiley:  Innaskjærs i Trondheimsleia er det også mange fine plasser Børøysund, Knarlagsund, Magerøya, Eidestranda, Lurvika.

Møre/Kristiandsund området. Kristiansund by, Sveggsundet, Bud, hele Indre Hustadvika et skjærgårdsparadis, men helt annen opplevelse enn sørlandet. Stopple leden er morsom. Ureint men bra merket for dagslysseilas

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...