Jump to content

Her er et bilde av båten min:


Worry II

Recommended Posts

Lekker !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Fint at folk er krye av båtene sine, men dette er veldig mange bilder av typen "se så mye penger har jeg, og så flottt båt kan jeg kjøpe" - ædda-bædda fattiglus !

 

Det jeg savner i denne tråden er de mindre, eldre båtene, der eier har lagt ned en innsats selv for å holde den i stand. Jeg vil ikke henge ut de nyrike - de har ofte tjent sine penger via hardt arbeid og på ærlig vis ære være dem for det - men når man først har pengene - så imponerer det ingen å legge ut bilder av alle de flotte tingene man har kjøpt for dem. Det blir  bare patetisk.

 

Vennlig hilsen Gymnaslærer Pedersen

 

Beklager. Jeg skal umiddelbart selge båten min og kjøpe meg en i lavere prisklasse.

Link to post
Share on other sites

Beklager. Jeg skal umiddelbart selge båten min og kjøpe meg en i lavere prisklasse.

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

haha... ja tror vi må sette en makspris på hva slags båt medlemmer her faktiskt får lov å eie. (NOT)

Jeg synes det har vært stor variasjon av båtbilder i denne tråden... 

 

Er imponert over mange av båtene...så ikke hold noe tilbake - flere bilder takk !! :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Fint at folk er krye av båtene sine, men dette er veldig mange bilder av typen "se så mye penger har jeg, og så flottt båt kan jeg kjøpe" - ædda-bædda fattiglus !

 

Det jeg savner i denne tråden er de mindre, eldre båtene, der eier har lagt ned en innsats selv for å holde den i stand. Jeg vil ikke henge ut de nyrike - de har ofte tjent sine penger via hardt arbeid og på ærlig vis ære være dem for det - men når man først har pengene - så imponerer det ingen å legge ut bilder av alle de flotte tingene man har kjøpt for dem. Det blir  bare patetisk.

 

Vennlig hilsen Gymnaslærer Pedersen

Før du tar deg en alvorsprat for en skikkelig veiledning med Hr. Jante bør du vaske øynene og  pusse brillene dine ​skikkelig. I denne tråden er det bilder av vakre, nyoppussede klassiske joller på som eierne har lagt ned masse jobb og sjel i å sette tilbake til bedre stand enn da de var nye, sammen med like vakre millionglis.

 

Det imponerer meg ! - Og jeg vil ha meg frabedt å bli betegnet som ingen og patetisk !

 

Kom heller med et bilde og konstruktivt innlegg istedenfor å føye deg inn i rekkene av surmagede kverulanter. De er det nok av her fra før !

Link to post
Share on other sites

Men bitteliten da... Galvanisk kjetting på en så fiiin båt ??? :eek::eek: :eek: :eek:

Men det er jo mye høyere bruddstyrke i galvanisert Lano :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Aner jeg dårlig skjult misunnelse? Synes det har vært bilder av nytt og gammelt, stort og smått i denne tråden. Og synes iallefall ikke det er en skrytetråd...

Gymnaslærer Pedersen? Jeg har en 82" Scand 25 som jeg er veldig glad i og stolt av!! At andre har råd til større og bedre båter tenker jeg overhodet ikke på,det er jo bare deres fortjeneste og ikke skryt og ædda bædda!! Forb...holdninger det finnes hos noen her!!

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

bilde

MØREBAS 8400DL 1974-mod.
Holder meg til den "gamle sorten". Har en forkjærlighet for disse Mørebasene og har endelig anskaffet meg et eksemplar av arten.
Den er under skarp oppgradering og det har kostet en del, men skitt au. Trivselen øker for hver time man holder på.

Se evt. mer på

https://baatplassen.no/i/topic/127000-m%C3%B8rebas-8400-dl-mitt-b%C3%A5tprosjekt/

Båtlivet - mer enn bare en interresse

 

mvh

Torfinn62

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...